Cyfrowa historia dopiero się zaczyna
MCI Capital S.A. (Spółka, MCI) zakończyła pierwszy kwartał 2019 z ponad 26 mln PLN zysku netto, oraz dalszym wzrostem wskaźnika NAV/S.
Wyniki finansowe MCI Capital S.A. (MCI, Spółka) w 2018 r.: 175 mln zł zysku netto, 219 mln zł zysku z inwestycji i 23,90 zł NAV na akcję przy rekordowej skali wyjść z inwestycji Funduszy.
- W 2018 r. MCI wypracowała 175 mln zł zysku netto (67% więcej), w porównaniu do 105 mln zł rok wcześniej. Zysk z inwestycji wyniósł 219 mln zł (76% więcej) i był w głównej mierze efektem wyniku wygenerowanego przez subfundusz MCI.EuroVentures w wysokości 212 mln zł oraz przez subfundusz MCI.TechVentures w wysokości 24 mln zł;
- Aktywa netto (NAV) MCI na 31.12.2018 r. wynosiły 1 mld 265 mln zł, co przełożyło się na wskaźnik NAV na akcję 23,90 zł (156% powyżej poziomu kursu giełdowego MCI na dzień 31 grudnia 2018 r.);
- Fundusze, w które MCI jest zaangażowana, zanotowały rekordowy poziom wyjść z inwestycji w 2018 roku - ogłoszone w tym okresie exity wraz z dywidendami wyniosły ponad 690 mln zł. Jednocześnie, Fundusze wydały 337 mln zł na nowe inwestycje oraz kolejne rundy finansowania w obecne spółki portfelowe;
- Współczynnik zadłużenia netto (stosunek długu netto do aktywów) ukształtował się na poziomie 12% - najniższym od 5 lat.
Windeln.de (Spółka) z portfela MCI.TechVentures (MCI.TV, Fundusz), pozyskała nowych istotnych azjatyckich inwestorów.
- Spółka zajmuje się sprzedażą online produktów dziecięcych oraz dla młodych mam, na rynkach Europy Zachodniej oraz w Chinach.
- Windeln.de to notowana na giełdzie we Frankfurcie spółka z Funduszu MCI.TV, skupionego na inwestycjach w obszarze szybkiego wzrostu (late VC/Growth) w Europie, znajdująca się w portfelu od 2015 roku.
- Nowi inwestorzy objęli akcje spółki warte ok. 10,1 mln euro.
Frisco.pl z wzrostem przychodów o ponad 30% w 2018 roku
IAI wprowadza ofertę Smart CLOUD dla małych przedsiębiorstw
Od początku marca 2019 r. IAI S.A., spółka portfelowa funduszu MCI.EuroVentures i dobrze znany dostawca rozwiązań do prowadzenia sklepów internetowych przez średnich i dużych przedsiębiorców, wprowadza plan abonamentowy, który pozwoli na korzystanie z podobnych funkcjonalności również przez małe firmy.
Czytaj więcej ›