Od początku marca 2019 r. IAI S.A., spółka portfelowa funduszu MCI.EuroVentures i dobrze znany dostawca rozwiązań do prowadzenia sklepów internetowych przez średnich i dużych przedsiębiorców, wprowadza plan abonamentowy, który pozwoli na korzystanie z podobnych funkcjonalności również przez małe firmy.
IAI S.A. od lat rozwija się szybciej od rynku, a dzięki wsparciu funduszu z Grupy MCI, jej plany rozwoju mogą być realizowane na jeszcze większa skalę i w szybszym tempie. Najnowszy plan abonamentowy Smart CLOUD to z jednej strony naturalny kierunek rozwoju biznesu spółki, ale też wyjście naprzeciw oczekiwaniom najmniejszych przedsiębiorców, którzy obok wygody w obsłudze swojego e-sklepu szukają też minimalizacji kosztów.
Wejście w nowy segment rynku to dla IAI istotne wydarzenie. Dotychczas IdoSell Shop, czyli flagowy produkt spółki, w Polsce kojarzony był wyłącznie z ofertą dla średnich i dużych sklepów internetowych. System jest bardzo zaawansowany, oferując wiele możliwości samodzielnej rekonfiguracji, prowadzenia w jednym systemie kilku sklepów, w tym na różne rynki, detalicznych i hurtowych (B2B), posiada wbudowany system Marketing Automation oraz system rekomendacji. Cechą wyróżniającą jest np. wbudowany WMS, czyli część systemu odpowiadająca za kontrolę magazynu, wystawianie dokumentów sprzedaży oraz proces pakowania, weryfikacji i wysyłki paczek. Teraz IAI ma możliwości, by z powodzeniem wejść również w segment mniejszych, początkujących przedsiębiorców.
– Dzięki ambitnym planom i wsparciu Funduszu MCI, możemy pomyśleć o tym, aby obsłużyć wielokrotnie więcej klientów, docierając także do małych sklepów internetowych. Do tej pory, właściciel takiego sklepu musiał się zastanowić, czy ma on potencjał pozwalający od razu płacić nieco więcej za system sklepu internetowego, uwzględniając, że np. na przestrzeni 2 lat osiągnie na tyle dużą skalę, że systemy dedykowane do małych sklepów internetowych, przestaną być wystarczające, a późniejsza migracja kosztowna i uciążliwa. Pod względem rozwoju MŚP Polska jest potęgą na skalę europejską, a dodatkowo pod pewnymi względami podmioty najmniejsze mogą czuć się w Polsce wykluczone i pozbawione tych samych możliwości co firmy średnie i duże. Jako IAI chcemy wykorzystać ten potencjał i dostarczyć wszystkim rozwiązanie, które ułatwi prowadzenie biznesu w Internecie, ale jednocześnie nie nadwyręży ich budżetu. Dlatego chcemy oferować w atrakcyjnej cenie kompleksowe rozwiązanie do prowadzenia małego sklepu internetowego. A gdy sklep urośnie, nie będzie musiał migrować na nowy system. Od skali mikro, do ogromnego sklepu, cały czas będzie korzystał z jednego rozwiązania, które zostanie dostosowane do jego aktualnych potrzeb. Chcemy realnie pomagać polskim firmom sprzedawać – mówi Paweł Fornalski, założyciel i CEO IAI S.A.
Nowe narzędzie IAI będzie bardzo konkurencyjne cenowo, a pod wieloma względami jego koszt dla przedsiębiorcy będzie niższy niż w przypadku darmowych rozwiązań typu open source. Koszt sklepu w Smart CLOUD zaczyna się bowiem od 25zł za miesiąc i to bez limitu liczby towarów i z pełną funkcjonalnością, jak w dotychczasowym planie CLOUD, dedykowanym średnim sklepom internetowym. Najnowsza usługa będzie dostępna od 1 marca 2019 r.
-. Najnowszy projekt spółki pozwala zaadresować potrzeby bardzo perspektywicznego segmentu małych przedsiębiorców i zwiększa jej potencjał do dalszego wzrostu skali działalności. Jesteśmy przekonani, że wsparcie finansowe MCI, ale też nasze know-how, pomogą IAI nie tylko umocnić się na krajowym rynku rozwiązań SaaS dla biznesu, ale również z sukcesem zrealizować ekspansję w regionie Europy Środkowo-Wschodniej – powiedział Łukasza Wierdak z MCI. EuroVentures.