Aktualności

Frisco.pl z wzrostem przychodów o ponad 30% w 2018 roku

05.03.2019 Pobierz PDF

Lider warszawskiego rynku e-grocery i jedyny pure-player w Polsce, supermarket Frisco.pl, znajdujący się w portfelu Funduszu MCI.TechVentures (Grupa MCI), zanotował w 2018 r. wzrost sprzedaży o 32,4 proc. do 96,53 mln zł. Łączy się on bezpośrednio z konsekwentnym powiększaniem się bazy jego aktywnych klientów, która obecnie porównywalna jest do liczby osób odwiedzających 7 hipermarketów.

Spółka planuje dalszy dynamiczny rozwój. Otwarcie nowego magazynu w połowie 2019 roku pozwoli zwiększyć skalę działania Frisco.pl aż czterokrotnie.

Frisco.pl, jako lider warszawskiego rynku, jest głównym motorem napędowym dla całego sektora e-grocery w Polsce. Wg szacunków spółki, kategoria e-grocery w Warszawie urosła wartościowo o 14% w 2018 roku i tym samym osiągnęła udział 2,4% całej sprzedaży FMCG. Na rynku warszawskim skupia się obecnie blisko 50% całej sprzedaży e-grocery w Polsce.

Wyniki Frisco.pl są dla nas bardzo satysfakcjonujące i spodziewamy się dalszych stabilnych wzrostów. Penetracja rynku e-grocery w naszym kraju jest ponad dziesięciokrotnie niższa niż np. w Wielkiej Brytanii, co daje ogromny potencjał do rozwoju tej kategorii w Polsce. Odpowiedzią na stale rosnący popyt jest inwestycja w nowy magazyn, z którym wiążemy bardzo duże plany rozwojowe – mówi Grzegorz Bielecki, p.o. Prezesa Frisco.pl.

Nowy magazyn Frisco.pl o powierzchni 11 tys. m. kw., pozwoli znacznie zwiększyć wydajność i produktywność pracy oraz zmaksymalizować poziom kontroli nad całym procesem kompletacji. W obiekcie zostaną wykorzystane innowacyjne rozwiązania technologiczne i zaawansowana automatyka magazynowa. Dzięki temu Frisco.pl będzie mogło pochwalić się najwyższym na rynku poziomem kontroli nad procesem i zapasem magazynowym oraz jakością dostarczanych produktów.

– Konsekwentny wzrost Frisco.pl przebiega zgodnie z założeniami. Naszą ambicją jest umocnienie statusu spółki jako lidera w Polsce i rozwój spółki w kierunku regionalnego championa kategorii. Rośniemy zdecydowanie szybciej niż rynek. Należy jednak pamiętać, że jest to bardzo duże wyzwanie, zwłaszcza w obszarze logistyki – nie ma dobrego e-commerce bez świetnie zorganizowanej części logistycznej – dodaje Krzysztof Konopiński, Partner MCI.

Spółka po uruchomieniu pełnej funkcjonalności nowego magazynu rozpocznie przygotowania do kolejnych inwestycji i partnerstw, umożliwiających zwiększenie skali działalności.

05.03.2019 Pobierz PDF