Digital DNA
Private Equity

Aktualności

NaviExpert zwycięzcą konkursu SZEROKI PAS 2008

24.11.2008 Pobierz PDF

NaviExpert, wraz ze swoim systemem nawigacji satelitarnej on-line na komórkę, został
ogłoszony laureatem w kategorii najciekawsza usługa szerokopasmowa. Jury konkursu
doceniło innowacyjność usługi i jej przydatność dla użytkowników. Na szczególne uznanie
zasłużył fakt, że mapy drogowe są skonstruowane tak, by przy ich pobieraniu, i przesyłaniu z
serwera do telefonu komórkowego, pakiety danych były jak najmniejsze. To gwarantuje
optymalizację kosztów korzystania z takiej formy nawigacji. Jury było w tym roku bardzo
krytyczne i nie przyznało nagrody w kategorii najciekawszy produkt szerokopasmowy.
Konkurs „Szeroki Pas” jest organizowany z inicjatywy tygodnika ComputerWorld od pięciu
lat, a jego celem jest wybór najciekawszych usług, produktów i przedsięwzięć rynku
szerokopasmowego w Polsce. Wyniki tegorocznej edycji zostały opublikowane podczas
uroczystej gali V Forum Usług Szerokopasmowych. Konkurs jest objęty patronatem
honorowym Wiceprezesa Rady Ministrów, Ministra Gospodarki Waldemara Pawlaka
oraz Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej Anny Streżyńskiej. Konkurs promuje i
nagradza te podmioty, które wskazują trendy na rynku szerokopasmowym, wprowadzając
produkty i usługi o istotnym znaczeniu dla jego rozwoju i konkurencyjności oraz wyłania
przedsięwzięcia popularyzujące społeczną aktywność, nie tylko w Internecie.
„Udział w konkursie, obok takich firm jak UPC Poland, ATM SA, czy Cray Technologies,
jest dla nas zaszczytem. Zwycięstwo Naviexpert nie jest jednak przypadkowe. Spółka działa
na rynku już 3 lata i przez ten czas rozwija unikalne technologie dotyczące transferu oraz
przetwarzania danych w urządzeniach mobilnych. Myślę, że właśnie ta unikalność i
innowacyjność rozwiązań Naviexpert została dostrzeżona i nagrodzona.
Nie jest to pierwszy raz kiedy Spółka zostaje dostrzeżona przez rynek oraz wyróżniona.
Tylko w 2008r. Naviexpert otrzymała wyróżnienie „Top 200” w corocznym globalnym
konkursie „Red Herring” na najbardziej innowacyjne projekty, została wyróżniona na
„European Venture Contest” w Eindhoven w październiku 2008r. za projekt o dużym
potencjale oraz wygrała niezależny test nawigacji drogowej zorganizowany w Warszawie w
październiku 2008r. przez magazyn „Chip” i „Antyradio”, pokonując wszystkich
konkurentów: TomTom, Automapa i NokiaMaps!
Dzisiaj, gdy rynek „Mobile” oraz rynek nawigacji osobistej niebywale przyspiesza,
Naviexpert ma możliwość wdrażania technologii w dużej skali. Dowodem na to jest
rozpoczęta w tym roku współpraca z Orange, Era i Play, gdzie nawigacja on-line na telefonie komórkowym oferowana jest klientom operatorów. Przygotowano także
rozwiązanie dla użytkowników portalu Wirtualna Polska pod nazwą Navipunkt. Wszystko
wskazuje na to, że rok 2009 będzie rokiem przełomu jeśli chodzi o nawigację na telefonie
komórkowym. Producenci urządzeń zaczynają masowo wprowadzać na rynek telefony z
wbudowanym urządzeniem GPS, co niewątpliwie wpłynie na szybki przyrost użytkowników
rozwiązań nawigacyjnych, w których liderem jest Naviexpert.” – powiedział Piotr Kłodnicki,
dyrektor inwestycyjny, nadzorujący projekt Naviexpert z ramienia MCI.
Więcej informacji o spółce Naviexpert sp. o.o., oraz zastosowanej technologii „Community
Traffic” na portalu www.naviexpert.com .

24.11.2008 Pobierz PDF