Digital DNA
Private Equity

Aktualności

Hoopla.pl Sp. z o.o. pozyskała inwestora finansowego

02.06.2005 Pobierz PDF

1 czerwca 2005 r. fundusz inwestycyjny MCI Management S.A. zawarł z Hoopla.pl Sp. z o.o. umowę, na mocy której zainwestuje w Hoopla.pl Sp. z o.o. w ciągu 2 lat kwotę do 1,2 mln zł. Pozyskane środki Hoopla przeznaczy na dalszy rozwój oferty oraz zintensyfikowanie sprzedaży w Polsce.

Po realizacji wszystkich rund inwestycyjnych szacowany udział MCI w kapitale zakładowym spółki wyniesie 85%. Umowa inwestycyjna przewiduje objęcie przez MCI Management S.A. w ramach inwestycji początkowej nowej emisji udziałów za kwotę 800 tys. złotych. Umowa inwestycyjna daje MCI Management S.A. prawo przeprowadzenia kolejnej rundy inwestycyjnej w latach 2006-2007. Wielkość inwestycji w kolejnych rundach będzie skorelowana z zapotrzebowaniem spółki na dodatkowy kapitał i będzie oparta o bieżące wyniki spółki.

Hoopla.pl jest sklepem internetowym wyspecjalizowanym w sprzedaży elektroniki użytkowej oraz sprzętu komputerowego. W przeciwieństwie do popularnych w kraju sklepów internetowych np.: merlin.pl, stereo.pl można się w nim zaopatrzyć w rozmaite urządzenia począwszy od dużych produktów takich jak lodówki, kuchenki, pralki, telewizory, aż po przenośne komputery i odtwarzacze mp3.

Hoopla.pl będzie przekonywać klientów, że za pośrednictwem Internetu mogą kupić nie tylko małe przedmioty, ale również produkty większe, które dotychczas kupowali w specjalistycznych sklepach RTV, AGD. Hasło sklepu „Duża rzecz” ma na celu nie tylko odniesienie do oferowanego asortymentu, ale również do zmiany przyzwyczajeń konsumentów w Polsce.

Podstawowym powodem do odwiedzin Hoopla.pl, oprócz oszczędności czasu i możliwości wyboru spośród szerokiej gamy produktów, jest cena niższa o 10-15% niż w tradycyjnych sklepach i o kilka procent poniżej pojawiających się podobnych ofert w Internecie.

Zintegrowany ze sklepem system obliczania kosztów transportu powoduje, że klient nie jest zaskakiwany kosztami wysyłki naliczonymi według uznania po złożeniu zamówienia (jak to ma miejsce w niektórych sklepach internetowych).

Zapłatę za zamówiony towar można uiścić wybierając pomiędzy przelewem, kartą kredytową, usługą „Płacę z Inteligo” i najbardziej popularną płatnością kurierowi przy odbiorze zamówienia. W najbliższym czasie sklep będzie poszerzał asortyment o marki mniej popularne, lecz ze względu na cenę i jakość warte rozważenia zasadności ich zakupu.

Celem strategicznym spółki jest osiągnięcie pozycji lidera w sprzedaży urządzeń RTV, AGD w Polsce w okresie od trzech do pięciu lat. Krzysztof Boufał, prezes Hoopla.pl Sp. z o.o. powiedział: „Hoopla.pl po etapie organizacji i rozwoju oferty produktów wkroczyła na ścieżkę dynamicznego rozwoju. Pozyskanie wiodącego funduszu Venture Capital specjalizującego się w inwestycjach w sektorze TMT z pewnością umożliwi przyspieszenie realizacji strategii wzrostu spółki, którego koszty nie będą musiały być finansowane przez klientów sklepu. Dzięki współpracy z MCI przy intensywnym wzroście oferty, wydatkach na reklamę i rozwój systemu informatycznego będziemy mogli zagwarantować bardzo konkurencyjne ceny na oferowane przez nas produkty ”.

MCI Management będzie pełnił rolę inwestora finansowego aktywnie wspierającego rozwój spółki. „Zaangażowanie MCI w spółkę Hoopla jest wynikiem realizacji strategii Funduszu zakładającej zwiększenie inwestycji w obszarze handlu elektronicznego, szczególnie elektroniki użytkowej i artykułów gospodarstwa domowego. Wybraliśmy spółkę Hoopla ze względu na potencjał rozwoju firmy. Kadra zarządzająca spółki posiada właściwe kompetencje technologiczne i sprzedażowe oraz cechy kluczowe dla powodzenia przedsięwzięcia: młodość, entuzjazm i zaangażowanie” – powiedział Tomasz Czechowicz Prezes Zarządu MCI Management S.A.

02.06.2005 Pobierz PDF