Aktualności

Druga runda inwestycji Funduszu MCI Management SA w serwis www.domzdrowia.pl.

30.03.2006 Pobierz PDF

Fundusz MCI Management SA objął w ramach drugiej rundy inwestycyjnej 4.500 (cztery tysiące pięćset) nowych udziałów o wartości nominalnej po 100,00 (sto) złotych każdy i łącznej wartości nominalnej 450.000,00 (czterysta pięćdziesiąt tysięcy) złotych. Nabyte udziały stanową w sumie 19,68% kapitału zakładowego DomZdrowia.pl Sp. z o.o. Za nabyte udziały MCI Management SA zapłaciło 450.000 zł, czyli po 100 zł za każdy udział. Po objęciu udziałów nowej emisji MCI Management S.A. łącznie posiada 9067 udziałów DomZdrowia.pl Sp. z o.o., co stanowi 39,65% kapitału zakładowego Spółki.

W drugiej rundzie inwestycyjnej wzięła udział również kadra zarządzająca DomZdrowia.pl która koinwestowała wspólnie z Funduszem. Celem MCI Management S.A. jest zainwestowanie ponad 2,5 mln zł w udziały DomZdrowia.pl Sp. z o.o. w ciągu 3 lat. Po realizacji wszystkich rund inwestycyjnych szacowany udział MCI w kapitale zakładowym Spółki winien przekroczyć 50%. Realizacja drugiej rundy zwiększyła zaangażowanie kapitałowe Funduszu w przedsięwzięcie do kwoty blisko 1 mln PLN.

DomZdrowia.pl Sp. z o.o. od lipca 2004 roku jest operatorem witryny internetowej www.domzdrowia.pl i działa w oparciu o punkt apteczny. Model biznesowy zakłada prowadzenie apteki e-ecommerce (www.domzdrowia.pl) oraz drogerii internetowej (www.domurody.pl). Serwis internetowy domzdrowia.pl oraz domurody.pl służy do prezentacji szerokiego asortymentu leków OTC, kosmetyków oraz produktów medycznych i do pielęgnacji. Podstawowym celem przedsięwzięcia jest umożliwienie klientom indywidualnym złożenia zamówienia w punkcie aptecznym i drogerii przez internet, odbiór zamówienia następuje za pośrednictwem kuriera lub poczty na zlecenie klienta. Celem strategicznym spółki jest kontynuacja dynamicznego wzrostu obrotów i utrzymanie pozycji zdecydowanego lidera branży zamówień produktów z zakresu zdrowia i urody za pomocą Internetu w Polsce.

Środki z drugiej rundy inwestycyjnej zostaną przeznaczone na finansowanie strategicznych projektów Spółki mających na celu przyspieszenie wzrostu spółki:
– implementacja i rozwój platformy ecommerce,
– poszerzenie oferty produktowej o szerokie spektrum kosmetyków w ramach rozwoju nowej linii biznesowej – DomUrody.pl oraz finalizacja przejęcia serwisu internetowego pretty.pl
– poszerzenie oferty o inne produkty lecznicze w tym produkty wydawane na receptę
– wprowadzenie recepty elektronicznej oraz integracja z systemami komputerowymi obejmującymi refundacje leków przez NFZ.

Wejście DomZdrowia.pl w nowe kategorie produktowe takie jak kosmetyki i leki na receptę powinno istotnie przyczynić się do wzrostu masy krytycznej Spółki. Nowe linie produktowe wzmocnią pozycję spółki w segmencie produktowym zdrowie i uroda. Rynek kosmetyczny w Polsce w 2005 roku był szacowany na ponad 5 mld PLN, kanał internetowy sprzedaży przykładem innych rynków może osiągnąć od 5% do 10% udziału. Natomiast rynek leków na receptę jest około 3 razy większy od wielkości rynku leków OTC i roczna wartość rynku przekracza 15 mld PLN, docelowo kanał internetowy może zakumulować między 1% a 3% wielkości rynku.

Obecni wspólnicy Spółki, bezpośrednio zaangażowani w zarządzanie Spółką, posiadają wieloletnie doświadczenie biznesowe w branży farmaceutycznej oraz medycznej. Zarząd Spółki ( Mirosław Ostrowski i Jacek Denkowski )jest zaangażowany w aktywne wspieranie zmian legislacyjnych polskiego prawa farmaceutycznego zgodnego z dyrektywami UE.

Druga runda inwestycyjna MCI Management w DomZdrowia.pl jest wynikiem realizacji strategii Funduszu zakładającej zwiększenie inwestycji w obszarze handlu elektronicznego, szczególnie w segmencie produktów dla konsumentów.

30.03.2006 Pobierz PDF