Sfinalizowana została transakcja przejęcia pakietu kontrolnego akcji Profitroom, największego regionalnego dostawcy rozwiązań systemów rezerwacji on-line dla hoteli, przez fundusz MCI.
Podpisana w połowie kwietnia umowa dotyczyła kupna 65 proc. udziałów spółki przy jej wycenie wynoszącej 290 mln zł. Oferujący oprogramowanie w modelu SaaS Profitroom od kilku lat intensywnie zwiększa globalną sprzedaż. W firmie pracuje ok. 300 osób, działa ona w blisko 50 krajach i obsługuje ponad 3 tys. hoteli na całym świecie. – Closing transakcji domyka pewien etap w rozwoju spółki, teraz MCI będzie w pełni mogło wesprzeć zarząd w budowaniu pozycji Profitroom jako globalnego lidera branży „hotel online bookingengine”. Widzimy ogromne perspektywy dla dalszego rozwoju tej firmy w Polsce i na rynkach zagranicznych – mówi Filip Berkowski, partner inwestycyjny w MCI.
Założony w 2008 roku Profitroom oferuje kompleksowe rozwiązanie umożliwiające efektywną i zautomatyzowaną obsługę rezerwacji, zarządzanie kanałami sprzedaży, relacjami z klientem oraz obsługę płatności. Umożliwia to hotelom budowę niezależnego – od dużych platform bookingowych – kanału sprzedaży.
MCI ma wieloletnie doświadczenie we wspieraniu spółek B2B – oferujących własne oprogramowanie – w ekspansji zagranicznej. W portfolio funduszu znajdują się tacy liderzy rynku SaaS (software as a service) jak IAI (platforma e-commerce), Focus Telecom (wiodąca spółka CPaaS – communications platform as a service) czy Webcon (low-code business process automation).
MCI przy transakcji doradzała kancelaria DJM, firmy Deloitte, Bain & Company oraz Vienna Capital Partners.