Wdrażany przez Process4E system Marketing Manager 6 jest produkowany przez firmę Update Software A.G., jednego z czołowych dostawców CRM na rynku europejskim. Klienci Process4E dołączyli do grona ponad 700 firm z całego świata używających właśnie tego rozwiązania.
„Polski rynek CRM jest we wczesnej fazie rozwoju, ale zdecydowanie nabiera prędkości. Zauważyliśmy, że menedżerowie rozumiejący wyzwania przyszłości inwestują w CRM już teraz. Wszyscy nasi nowi klienci to firmy, które w swoich segmentach rynku mają czołową pozycję” – powiedział Sebastian Podrzycki, Dyrektor ds. sprzedaży w Process4E. Oprócz klasycznych funkcji CRM takich jak zarządzanie ofertami, kontraktami i usługami, największym zainteresowaniem klientów cieszy się zarządzanie kampaniami oraz związana z tym automatyzacja czynności.
Projekty CRM mają największy wpływ na poprawę efektywności przedsiębiorstwa, gdy nie są postrzegane jako zwykła inwestycja w IT, ale towarzyszy im przebudowa procesów biznesowych. Uli Kottmann dodaje: „Wdrożenie CRM zasadniczo różni się od na przykład uruchomienia ERP. Przede wszystkim dotyka ono procesów styku z klientem, które decydują o przewadze firmy. Do wdrożenia CRM trzeba mieć strategię i wizję, a do ERP wystarczą tylko jasne reguły”.