RB nr 52/2007 (27.07.2007)

Komisja Nadzoru Finasowego
Temat: Fundusz MCI dokupuje udziały w Telecom Media Sp. z o.o.
Podstawa prawna: Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie

Zarząd MCI Management SA informuje, że w dniu 26 lipca 2007 r. fundusz podpisał umowę kupna udziałów spółki Telecom Media Sp. z o.o. („Spółka”) od większościowego udziałowca Spółki, funduszu BBI Capital SA. W ramach umowy MCI Management SA nabyła 104 udziały Spółki, w cenie 30.980,00 zł za 1 udział, czyli za łączną kwotę 3.221.980,00 zł. Nabyte udziały stanowią 14,99% w kapitale zakładowym Spółki. Transakcja jest rezultatem złożenia na ręce BBI Capital SA oferty nabycia 100% udziałów w Spółce przez podmiot trzeci oraz uruchomionej w wyniku tej oferty procedury drag along, wynikającej z umowy inwestycyjnej z dnia 18.10.2005r., o której MCI Management SA informowała w raporcie bieżącym nr 4/2006. W wyniku realizacji postanowień tej umowy, co nastąpiło w marcu 2006 roku, MCI Management SA objęła 25,07% w podwyższonym kapitale Spółki, inwestując 3,2 mln zł. W wyniku przeprowadzonego w dniu wczorajszym wykupu oraz wcześniejszego zaangażowania, fundusz osiągnął 40,06% udział w kapitale zakładowym Spółki.

Jednocześnie Zarząd MCI Management SA informuje, że prowadzone są rozmowy z BBI Capital SA w celu realizacji dalszych zmian właścicielskich. W ich wyniku MCI Management SA może uzyskać większościowy pakiet udziałów Spółki, natomiast BBI Capital SA pozostałby udziałowcem mniejszościowym.

Telecom Media jest jednym z wiodących na polskim rynku dystrybutorem rozrywkowego kontentu mobilnego, w tym tapet, dzwonków oraz gier Java na telefony komórkowe. W chwili obecnej podstawowym kanałem sprzedaży Spółki są całostronicowe ogłoszenia w czasopismach kolorowych, na których zamieszczone są informacje o produktach oraz indywidualne kody produktu. Zakup odbywa się poprzez wysłanie odpowiedniego kodu poprzez Premium Rate SMS. Spółka prowadzi również sprzedaż przez Internet. Spółka, jako pierwsza w Polsce, rozpoczęła również projekt sprzedaży reklam w SMS, realizowany pod marką Spotler. Zarząd Spółki spodziewa się, że średnim terminie przychody z reklamy mobilnej staną się istotnym źródłem jej przychodów.

Data publikacji raportu: 27/07/2007 20:16