RB nr 48/2006 (06.12.2006)

Komisja Nadzoru Finasowego
Temat: Fundusz MCI inwestuje w Grupę Lew Sp. z o.o.
Podstawa prawna: § 5 ust. 1 pkt 1 RO oraz § 7 RO

Zarząd MCI Management SA informuje, że w dniu 5 grudnia 2006 r. fundusz objął 406 udziałów nowej emisji o wartości nominalnej 819,00 PLN w Grupa Lew Sp. z o.o. Za nabyte udziały MCI zapłaciło 2.650.368,00 PLN tj. po 6.528,00 PLN za jeden udział. Nabyte udziały stanowią w zaokrągleniu 24,95% podwyższonego kapitału zakładowego spółki. Jest to pierwsza runda finansowania spółki. Umowa inwestycyjna przewiduje, że do roku 2009 inwestycja MCI Management S.A. może się zwiększyć o kwotę do 16 mln PLN i doprowadzić do objęcia do 60% udziałów, w zależności od wyników Spółki. Jest to największe zobowiązanie inwestycyjne z dotychczasowych inwestycji funduszu MCI.

Grupa LEW Sp. z o.o., z siedzibą w Częstochowie, jest operatorem szybko rosnącej sieci 3350 punktów sprzedaży elektronicznej. Spółka jest największym w Polsce specjalistycznym dystrybutorem kart pre paid oraz elektronicznych kodów pre-paid do zasilania telefonów komórkowych wszystkich krajowych operatorów telefonii komórkowej. Celem inwestycji MCI jest rozwój oferty i wsparcie spółki w dążeniu do uzyskania pozycji czołowego gracza na rynku m.in. elektronicznej sprzedaży doładowań telefonów komórkowych pre-paid i elektronicznych płatności rachunków. Cele stawiane przed Grupą LEW zostaną osiągnięte zarówno przez organiczny rozwój, jak i akwizycje podmiotów działających w tym atrakcyjnym segmencie rynku. Szacowane obroty spółki za 2006 rok wyniosą 165 mln PLN, a zysk 250 tys. PLN. Pod względem obrotów jest to największa spółka w portfelu funduszu MCI.

Prognozy operatorów sieci komórkowych potwierdzają zwiększenie udziału w rynku telefonii pre-paid kosztem telefonii abonamentowej. Jednocześnie wszystko wskazuje na to, iż elektroniczny sposób sprzedaży produktów pre-paid będzie wypierał tradycyjny system doładowań oparty na zdrapkach. Prezes Zarządu Grupy LEW oczekuje, że w 2006 roku sprzedaż elektronicznych doładowań wyniesie w Polsce ponad 50% całej sprzedaży pre-paid, co powinno zamknąć się ogólną kwotą ponad 2 mld PLN. Partnerzy Grupy LEW to zarówno indywidualne punkty sprzedaży, jaki i duże sieci handlowe, czy stacje paliw. Lokalizacje współpracujące Spółka będzie oznaczać marką „Dobry Punkt”, identyfikującą sieć punktów z oferowanymi przez Grupę LEW usługami. Terminale, na których obecnie pracują partnerzy handlowi Grupy LEW, są urządzeniami wieloaplikacyjnymi, co oznacza że spółka może w prosty sposób dodawać do swojej oferty nowe produkty, bądź usługi. Przykładowo mogą to być płatności za usługi internetowe, płatności za rachunki, programy lojalnościowe, czy płatności kartą. Spółka oferuje obecnie doładowania serwisów internetowych Onet.pl (OnetSkype, Sympatia.pl i OnetPlayer), a także płatności rachunków.

Połączenie kompetencji Grupy LEW w zakresie elektronicznej dystrybucji produktów i usług z know how MCI w zakresie rozwoju spółek nowoczesnych technologii powinno przynieść istotny wzrost wartości spółki i umocnienie jej pozycji na rynku sprzedaży elektronicznej.

Zakupione aktywa stanowią ponad 20% kapitału zakładowego Grupa LEW Sp. z o.o. i są traktowane jako aktywa o znacznej wartości.

Data publikacji raportu: 06/12/2006 18:07