RB nr 25/2006 (04.07.2006)

Komisja Nadzoru Finasowego
Temat: Trzecia runda inwestycji w serwis www.domzdrowia.pl.
Podstawa prawna: Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercieZarząd MCI Management SA informuje, że w dniu 3 lipca 2006 r. Fundusz w ramach trzeciej rundy inwestycyjnej objął 4.500 (cztery tysiące pięćset) nowych udziałów o wartości nominalnej po 100,00 (sto) złotych każdy i łącznej wartości nominalnej 450.000,00 (czterysta pięćdziesiąt tysięcy) złotych. Nabyte udziały stanową w sumie 16,44% kapitału zakładowego DomZdrowia.pl Sp. z o.o. Za nabyte udziały MCI Management SA zapłaciło 450.000 zł, czyli po 100 zł za każdy udział. Po objęciu udziałów nowej emisji MCI Management S.A. łącznie posiada 13.567 udziałów DomZdrowia.pl Sp. z o.o., co stanowi 49,57% kapitału zakładowego Spółki.

Trzecia runda inwestycyjna jest kolejnym etapem finansowania DomZdrowia.pl. Założeniem MCI Management S.A. jest zainwestowanie ponad 2,5 mln zł w udziały DomZdrowia.pl Sp. z o.o. w ciągu 3 lat. Po realizacji wszystkich rund inwestycyjnych szacowany udział MCI w kapitale zakładowym Spółki winien przekroczyć 50%. Realizacja trzeciej rundy zwiększyła zaangażowanie kapitałowe Funduszu w przedsięwzięcie do kwoty blisko 1,4 mln PLN.

DomZdrowia.pl Sp. z o.o. od lipca 2004 roku jest operatorem witryny internetowej www.domzdrowia.pl i działa w oparciu o punkt apteczny. Spółka jako pierwsza na polskim rynku od lipca 2004 roku umożliwiła dokonywanie zakupów leków OTC przez Internet oraz od czerwca 2006 roku umożliwia również dokonanie zamówienia przez Internet leków na receptę. Model biznesowy zakłada prowadzenie apteki e-ecommerce (www.domzdrowia.pl) oraz drogerii internetowej (www.domurody.pl) oraz dedykowanych serwisów internetowych takich jak np. www.apteka.interia.pl, www.pretty.pl, www.zdrowewakacje.pl, inne. Serwisy internetowe służą do prezentacji szerokiego asortymentu leków OTC, leków na receptę oraz kosmetyków. Podstawowym celem przedsięwzięcia jest umożliwienie klientom indywidualnym złożenia zamówienia w punkcie aptecznym i drogerii przez Internet, odbiór zamówienia następuje za pośrednictwem kuriera lub poczty na zlecenie klienta. Ceny oferowane w serwisach prowadzonych przez DomZdrowia.pl są średnio o około 15% niższe od cen w tradycyjnych aptekach i drogeriach, co stanowi główny powód wzrostu popularności zakupów użytkowników Internetu w serwisach domzdrowia.pl. Blisko ¾ klientów Spółki stanowią kobiety powyżej 30 roku życia, mieszkające w miastach powyżej 100 tys mieszkańców, średnia wartość zakupów przekracza 120 złotych.

Celem strategicznym spółki jest utrzymanie pozycji zdecydowanego lidera branży zamówień produktów z zakresu zdrowia i urody za pomocą Internetu w Polsce. Środki z trzeciej rundy inwestycyjnej zostaną przeznaczone na kontynuacje finansowania strategicznych projektów Spółki mających na celu przyspieszenie wzrostu spółki:
– implementacja i rozwój platformy ecommerce,
– rozwój i promocja oferty kosmetyków w oparciu o serwis DomUrody.pl,
– rozwój wyspecjalizowanych w poszczególnych kategoriach produktowych serwisów ecommerce we współpracy z partnerami strategicznymi (producenci leków i kosmetyków, portale horyzontalne, wortale tematyczne)
– rozwój i promocja oferty produktów wydawanych na receptę

W pierwszej połowie 2006 roku DomZdrowia.pl poszerzył ofertę produktową o kosmetyki i leki na receptę tym samym spółka zakończyła etap budowy oferty. Łącznie wartość rynków leków OTC, leków na receptę oraz kosmetyków przekracza 20 mld PLN rocznie. Internet jako kanał sprzedaży może w średnim okresie czasu zdobyć od 1 % do 3% udziału w rynku.

Obecni wspólnicy Spółki, bezpośrednio zaangażowani w zarządzanie Spółką, posiadają wieloletnie doświadczenie biznesowe w branży farmaceutycznej oraz medycznej. Zarząd Spółki jest zaangażowany w aktywne wspieranie zmian legislacyjnych polskiego prawa farmaceutycznego zgodnego z dyrektywami UE.

Trzecia runda inwestycyjna MCI Management w DomZdrowia.pl jest wynikiem realizacji strategii Funduszu zakładającej zwiększenie inwestycji w obszarze handlu elektronicznego, szczególnie w segmencie produktów dla konsumentów o dużej masie krytycznej.

Data publikacji raportu: 04/07/2006 16:54