RB nr 20/2005 (02.06.2005)

Komisja Nadzoru Finasowego
Temat: Kupno udziałów w Hoopla.pl Sp. z o.o.
Podstawa prawna: § 5 ust. 1 pkt 1 RO oraz § 7 ROZarząd MCI Management SA informuje, że w dniu 1 czerwca 2005 r. Fundusz objął 175 udziałów nowej emisji Hoopla.pl Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Nabyte udziały stanową w sumie 63,64% kapitału zakładowego Hoopla.pl Sp. z o.o. Za nabyte udziały MCI Management SA zapłaciło 350.000 zł, czyli po 2.000 zł za każdy udział. Łączna wartość nominalna udziałów to 87.500 zł, czyli po 500 zł za każdy udział.

Transakcja zawarta 1 czerwca 2005 r. jest pierwszą rundą inwestycji w Hoopla.pl Sp. z o.o. Celem MCI Management SA jest zainwestowanie do 1,2 mln zł w spółkę w ciągu 2 lat. Pozyskane środki Hoopla przeznaczy na dalszy rozwój oferty oraz zintensyfikowanie sprzedaży w Polsce. Po realizacji wszystkich rund inwestycyjnych szacowany udział MCI w kapitale zakładowym spółki wyniesie 85%. Umowa inwestycyjna przewiduje objęcie przez MCI Management S.A. w ramach inwestycji początkowej nowej emisji udziałów za kwotę 800 tys. zł. Ponadto umowa inwestycyjna daje prawo MCI Management S.A. przeprowadzenia kolejnej rundy inwestycyjnej w latach 2006-2007. Wielkość inwestycji w kolejnych rundach będzie skorelowana z zapotrzebowaniem spółki na dodatkowy kapitał i będzie oparta o bieżące wyniki spółki.

Hoopla.pl Sp. z o.o. jest sklepem internetowym wyspecjalizowanym w sprzedaży elektroniki użytkowej oraz sprzętu komputerowego. W przeciwieństwie do popularnych w kraju sklepów internetowych można się w nim zaopatrzyć począwszy od dużych produktów takich jak: lodówki, kuchenki, pralki, telewizory po przenośne komputery i odtwarzacze mp3. Hoopla.pl będzie przekonywać klientów, że za pośrednictwem Internetu mogą kupić nie tylko małe przedmioty, ale również produkty większe, które dotychczas kupowali w specjalistycznych sklepach RTV, AGD. Podstawowym powodem do odwiedzin Hoopla.pl, oprócz oszczędności czasu i możliwości wyboru spośród szerokiej gamy produktów, jest również atrakcyjna cena. Zintegrowany ze sklepem system obliczania kosztów transportu powoduje, że klient nie jest zaskakiwany dodatkowymi kosztami wysyłki naliczonymi według uznania po złożeniu zamówienia. Zapłatę za zamówiony towar można uiścić wybierając pomiędzy przelewem, kartą kredytową, usługą „Płacę z Inteligo” i najbardziej popularną płatnością kurierowi przy odbiorze zamówienia. W najbliższym okresie sklep będzie poszerzał asortyment o marki mniej popularne, lecz ze względu na cenę i jakość warte rozważenia zasadności ich zakupu.

Celem strategicznym spółki jest osiągnięcie pozycji lidera w sprzedaży urządzeń RTV, AGD w Polsce w okresie od trzech do pięciu lat. Hoopla.pl po etapie organizacji i rozwoju oferty produktów wkroczyła na ścieżkę dynamicznego rozwoju. Pozyskanie inwestora venture capital powinno znacznie przyspieszyć realizację strategii wzrostu spółki. MCI Management SA będzie pełnił rolę inwestora finansowego aktywnie wspierającego rozwój spółki. Zaangażowanie MCI w spółkę Hoopla.pl jest wynikiem realizacji strategii Funduszu zakładającej zwiększenie inwestycji w obszarze handlu elektronicznego, szczególnie elektroniką użytkową i artykułami gospodarstwa domowego.

Zakupione aktywa stanowią ponad 20% kapitału zakładowego Hoopla.pl Sp. z o.o. i są traktowane jako aktywa o znacznej wartości.

Data publikacji raportu: 02/06/2005 14:28