RB 13/2014 (18.03.2014)

Komisja Nadzoru Finasowego

Temat: Powołanie Członka Zarządu, Zmiany w Zarządzie Spółki

Podstawa prawna: art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie – informacje bieżące i okresowe

Zarząd MCI Management S.A. informuje, iż w dniu 17 marca 2014 roku, Rada Nadzorcza Spółki powołała Pana Cezarego Smorszczewskiego w skład zarządu Spółki na trzyletnią kadencję powierzając mu funkcję Prezesa Zarządu. Uchwała Rady Nadzorczej Spółki weszła w życie z dniem powzięcia.

W związku z powołaniem Cezarego Smorszczewskiego na Prezesa Zarządu Spółki, dotychczasowy Prezes Zarządu, Tomaszowi Czechowicz, decyzją Rady Nadzorczej Spółki z dnia 17 marca 2014 roku, objął funkcję Wiceprezesa Zarządu. Uchwała Rady Nadzorczej Spółki weszła w życie z dniem powzięcia.

Wybór Cezarego Smorszczewskiego na stanowisko Prezesa wzmacnia kompetencje MCI w zakresie inwestycji buyout, oraz pozycję Spółki na rynkach zagranicznych, zwłaszcza Europy Środkowo-Wschodniej. Pan Smorszczewski zostanie także istotnym akcjonariuszem Private Equity Managers SA oraz wesprze MCI w działaniach fundraisingowych i pozyskiwaniu finansowania dłużnego oraz przeprowadzeniu IPO PEM.

Tomasz Czechowicz pozostanie Członkiem Zarządu, a jego rola w MCI nadal będzie kluczowa. Były Prezes skupi się na działalności inwestycyjnej w sektorze internetu i nowych technologii, oraz portfolio management obecnych inwestycji.

Skład Zarządu MCI Management S.A. przedstawia się następującą:

1. Cezary Smorszczewski – Prezes Zarządu

2. Tomasz Czechowicz – Wiceprezes Zarządu,
3. Norbert Biedrzycki – Wiceprezes Zarządu,
4. Sylwester Janik – Członek Zarządu,

5. Magdalena Pasecka – Członek Zarządu,

6. Wojciech Marcińczyk – Członek Zarządu

Powołani Członkowie Zarządu nie prowadzą działalności konkurencyjnej w stosunku do MCI Management S.A. z siedzibą w Warszawie, nie są wspólnikami w konkurencyjnych wobec MCI Management S.A. spółkach cywilnych lub osobowych, nie są członkami organów spółek kapitałowych, ani jakichkolwiek innych konkurencyjnych w stosunku do MCI Management S.A. osób prawnych, oraz nie są wpisani do Rejestru Dłużników Niewypłacalnych prowadzonego na podstawie ustawy o KRS.

Informacje dotyczące posiadanego wykształcenia, kwalifikacji i zajmowanych wcześniej stanowisk wraz z opisem przebiegu pracy zawodowej powołanego Członka Zarządu:

Cezary Smorszczewski

Cezary Smorszczewski jest absolwentem Wydziału Inżynierii Sanitarnej i Wodnej Politechniki Warszawskiej w roku 1991 i Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego w roku 1993. W 1998 r. uzyskał tytuł Master of Business Administration w Graduate School of Business University of Chicago w USA. W 1993 r. odbył podyplomowe studia w zakresie międzynarodowego prawa handlowego w Uniwersytecie Europejskim w Turynie. W 1995 r. był stypendystą rządu szwajcarskiego w Szwajcarskim Instytucie Prawa Porównawczego w Lozannie. W roku 1996 ukończył kurs na doradcę inwestycyjnego oraz odbył szkolenie w zakresie derywatów kredytowych i finansowania strukturalnego, organizowane przez Merill Lynch w Nowym Jorku.

Przebieg pracy zawodowej:

Pracę zawodową rozpoczął w 1992 r. jako asystent w firmie prawniczej VinsonElkins. Od grudnia 1992 r. do grudnia 1993 r. pracował w Polskim Górnictwie Naftowym i Gazownictwie. Od stycznia 1994 r. do września 1995 r. pracował w Biurze Inwestycji Kapitałowych oraz Departamencie  Kredytowym w Banku Handlowym w Warszawie S.A. Równolegle z karierą  zawodową w latach 1992-1997 kontynuował pracę naukową jako asystent w Instytucie Międzynarodowego Prawa Prywatnego i Handlowego Uniwersytetu Warszawskiego. W październiku 1995 r. podjął pracę w Banku Pekao SA na stanowisku Zastępcy Dyrektora Departamentu Rynków Kapitałowych. Kończąc współpracę z bankiem Pekao S.A. Pan Smorszczewski nadzorował działalność Pionu Bankowości Korporacyjnej i Międzynarodowej w randze Wiceprezesa Zarządu. W latach 2004-2007 odpowiadał za działalność międzynarodową PKN Orlen SA, przeprowadzając największe inwestycje kapitałowe w Czechach i na Litwie. Od 2007 r. zaangażował się jako jeden z założycieli w projekt tworzenia banku Alior, gdzie odpowiadał za operacje, IT i za bankowość korporacyjną. Po IPO Banku w 2013 r. rozpoczął własną działalność na rynku usług finansowych i M&A.

Tomasz Czechowicz

Tomasz Czechowicz jest absolwentem Politechniki Wrocławskiej, Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz programu Executive MBA Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i University of Minnesota. W latach 1990-1998 współzałożyciel i prezes spółki JTT Computer SA, którą doprowadził do osiągnięcia wiodącej pozycji wśród polskich producentów komputerów osobistych i dystrybutorów IT wartej ponad 100 milionów dolarów. Od maja 1998 r. założyciel i prezes Grupy MCI. Od wejścia na Warszawską Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie w 2001 r. portfel inwestycji MCI wzrósł z ok. 32 mln zł do ponad 300 mln zł. Grupa MCI specjalizuje się w zarządzaniu portfelem alternatywnych aktywów skupiając się na inwestycjach typu private equity w Europie Środkowej w sektorach: TMT, usług finansowych, opieki zdrowotnej, lifescience/biotechnologii. Tomasz Czechowicz jest laureatem licznych prestiżowych nagród: Najlepszy Menedżer Roku 2007 – nagrodę przyznano za pomyślne zrealizowanie strategii Grupy MCI, jest to dowód na to, że jest on jednym z najbardziej skutecznych menedżerów gospodarki innowacyjnej w regionie Nowej Europy. Już w 2001 r. Światowe Forum Ekonomiczne w Davos przyznało mu tytuł Globalnego Lidera Jutra za niezwykłe wyczucie rynku, profesjonalizm, wizję oraz skuteczność biznesową. Tytuł jednego z dziesięciu najbardziej wpływowych ludzi w Europejskim Internecie w rankingu TOP 10 Business Week’a w 2000 r. Tomasz Czechowicz, partner zarządzający MCI Management SA konsekwentnie realizuje wyznaczone przez siebie cele i priorytety ukierunkowane na zwiększanie wartości Grupy MCI a także budowanie silnej i rozpoznawalnej marki w Europie Środkowej.

Magdalena Pasecka – Członek Zarządu

Tomasz Czechowicz – Wiceprezes Zarządu

 

Data publikacji raportu: 18/03/2014 06:34