MCI.TechVentures 1.0 sfinalizowała transakcję sprzedaży Frisco S.A. („Frisco”, „Spółka”)
Fundusze MCI.TechVentures 1.0 oraz Helix Ventures („Fundusze”) były większościowym akcjonariuszem Frisco od 2012 r., z łącznym udziałem w kapitale na poziomie blisko 56%. W grudniu 2019 r. Fundusze sprzedały posiadane akcje Frisco Grupie Eurocash, która była akcjonariuszem Spółki od 2014 roku. Finalna wartość transakcji dla obu Funduszy wyniosła ponad 127 mln zł, a łączny zwrot na transakcji 2,8x CoC (cash-on-cash).
Frisco S.A. prowadzi supermarket online frisco.pl i jest to jeden z najdłużej działających supermarketów online. Fundusze z Grupy MCI miały znaczący wkład w budowę wartości Frisco. Inwestycja funduszu MCI.TechVentures odbyła się przy przychodach spółki na poziomie 17 mln PLN, które w ciągu ostatnich 7 lat wzrosły siedmiokrotnie.
Tomasz Czechowicz, Partner Zarządzający MCI: – Frisco jest liderem handlu e-grocery z dużą przewagą nad swoimi konkurentami. W czasie trwania naszej inwestycji przebudowaliśmy zespół zarządzający, uporządkowaliśmy model biznesowy i zrealizowaliśmy inwestycje w nowoczesne, wysoce zautomatyzowane centrum logistyczne. Inwestycja we Frisco była realizowana przez fundusze Helix Ventures Partners i MCI.TechVentures, a w kolejnym etapie jako inwestor dołączyła Grupa Eurocash, wnosząc wartościowy wkład w rozwój spółki i stając się docelowym inwestorem strategicznym dla Frisco.