Digital DNA
Private Equity

Aktualności

MCI sprzedaje udziały w Retail Info s.r.o. na rzecz Mafra a.s.

20.12.2012 Pobierz PDF

MCI sprzedaje udziały w Retail Info s.r.o. na rzecz Mafra a.s.MCI.TechVentures, fundusz z Grupy MCI inwestujący w spółki technologiczne na etapie wzrostu i ekspansji, sprzedał swoje udziały w Retail Info s.r.o. (Retail Info), porównywarce cenowej i agregatorze ofert handlowych w kanale online. Kupującym jest grupa mediowa Mafra a.s. (Mafra) z siedzibą w Pradze należąca do niemieckiej grupy Rheinisch-Bergische Druckerei und Verlagsgesellschaft GmbH.

MCI.TechVentures (47% udziałów w kapitale zakładowym spółki) wraz z pozostałymi inwestorami prywatnymi w Retail Info zbył na rzecz Mafra wszystkie posiadane akcje spółki.

Retail Info prowadzi działalność na terytorium Czech i Słowacji oferując usługi porównywarek cenowych i agregatora ofert handlowych. MCI dokonał inwestycji w 2006 r.

– Retail Info oferuje usługi pozwalające zarówno konsumentom na dotarcie do najlepszych ofert rynkowych, jak również sieciom sprzedażowym w zwiększaniu sprzedaży produktów w kanale offline i online– skomentował Sylwester Janik, partner, zarządzający funduszem TechVentures. – Akwizycja Retail Info jest dla Mafra kolejnym etapem realizacji strategii zwiększania wartości przychodów w segmencie online. Mafra, jako wydawca posiadający dużą bazę klientów, poprzez włączenie Retail Info do grupy, zwiększa zakres oferowanych treści online oraz portfel usług w kanale business to customer (b2c). – dodaje.

– Strategia Mafra polega na umacnianiu pozycji rynkowej zarówno w kanale tradycyjnym, jak również online. W świecie cyfrowym dążymy do jednoczesnego dalszego rozwoju treści naszych portali i rozszerzenia oferty usług w kanale business to customer. Nabycie Retail Info i należącego do niego portalu akcniceny.cz wpisuje się w plany rozwoju grupy oraz pozwala Mafrze wzmocnić pozycję dzięki pozyskaniu sprawdzonej oferty usług – mówi Johannes Werle, dyrektor generalny i prezes grupy medialnej Mafra.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że udało się pozyskać nowego właściciela o tak istotnym, strategicznym znaczeniu. Przy wykorzystaniu jego siły na rynku mediów Retail Info uzyska większy zasięg i wzmocni rozpoznawalność naszych usług wśród konsumentów – powiedział Patrik Mališ, współwłaściciel Retail Info, który po nabyciu spółki przez Mafra będzie kontynuował zarządzanie projektem.

O Retail Info:
Spółka została założona w 2000r., zajmuje się promocją w kanale internetowym ofert handlowych partnerów detalicznych. Prowadzi operacje na rynkach czeskim i słowackim. Główna działalność spółki polega na prowadzeniu portali internetowych agregujących oferty promocyjne udostępniane dla klientów odwiedzających supermarkety, sklepy elektroniczne, markety ogrodnicze i budowlane (gazetki, katalogi promocyjne). Retail Info prowadzi również tzw. porównywarki cenowe w zakresie produktów znajdujących się w ofercie sklepów internetowych.

O MCI.TechVentures:
To fundusz z Grupy MCI inwestujący w spółki w fazie wzrostu i ekspansji działające w obszarach e-commerce, Internet mobilny, TMT, media cyfrowe. Inwestorami funduszu jest Grupa Kapitałowa MCI i inwestorzy indywidualni. W portfelu funduszu znajdują się m.in:

  • 21Diamonds – sklep internetowy z biżuterią posiadający największy wybór modeli, kamieni szlachetnych oraz kruszców prowadzący działalność w Europie, Brazylii, Indiach i USA, budujący pozycję na rynku globalnym.
  • KupiVIP.ru – Lider rynku e-fashion w Rosji prowadzący serwis KupiVip.ru, będący największym klubem zakupowym na rynku rosyjskim. Holding prowadzi również butik internetowy KupiLUXE regularny sklep internetowy oraz specjalną platformę e-commerce;
  • Invia.cz – Lider rynku e-travel w CEE oraz CIS oferujący sprzedaż wyjazdów turystycznych, rezerwację hoteli oraz biletów lotniczych
  • Geewa – Wydawca i developer gier internetowych. Obecnie łączna liczba użytkowników gier Geewa przekroczyła 10 mln osób w skali miesiąca (wg. Google Analytics).
  • NaviExpert – producent zaawansowanej aplikacji nawigacyjnej na telefony komórkowe posiadający ponad 1,6 mln użytkowników.
20.12.2012 Pobierz PDF