Travelata.ru, wiodąca spółka w segmencie dystrybucji pakietów turystycznych online (e-travel) na rynku rosyjskim pozyskała 5 mln dolarów w wyniku zakończenia rundy A. Finansowanie pochodzi od polskiego funduszu MCI Management SA, zrealizowane poprzez Invia.cz, spółkę portfelową funduszu MCI.TechVentures.
Zamknięcie rundy A jest już kolejną transzą inwestycji Invia w Travelata od czasu pierwszego zaangażowania kapitałowego dokonanego w listopadzie 2012 roku. Celem emisji akcji serii A było pozyskanie przez Travelata finansowania na wzmocnienie pozycji i przyspieszenie wzrostu na dynamicznie rozwijającym się rynku rosyjskim dystrybucji pakietów turystycznych online.
“Invia.cz od ponad 10 lat zajmuje się sprzedażą pakietów turystycznych przez Internet na rynkach Europy Środkowo – Wschodniej, których charakterystyka jest bardzo zbliżona do rynku rosyjskiego. Dzięki ścisłej współpracy z Invia.cz mamy możliwość wykorzystania najlepszych praktyk w zakresie sprzedaży i działalności operacyjnej, jak również zaawansowanych technologicznie narzędzi CRM. Posiadanie tak doświadczonego inwestora jak MCI i partnera jak Invia po swojej stronie jest jednym z kluczowych elementów budowania przewagi konkurencyjnej, pozwalającej nam osiągnąć wysoką wydajność operacyjną oraz najwyższe standardy obsługi klienta. Dzięki zakończeniu rundy A będziemy mogli wzmocnić naszą pozycję niekwestionowanego lidera w dystrybucji pakietów turystycznych online w Rosji” – powiedział Alex Zaretsky, CEO oraz założyciel Travelata
„Invia.cz wspiera Travelatę od etapu wczesnego rozwoju działalności i chcemy dalej zwiększać nasze zaangażowanie. Rynek rosyjski jest dla nas bardzo istotny, widzimy jego olbrzymi potencjał i chcemy go wykorzystać poprzez budowę Travelata.ru jako wiodącego dystrybutora pakietów turystycznych przez Internet” – skomentował Michał Drozd, CEO i założyciel Invia.cz
„Model biznesowy Invia.cz jest bardzo efektywny i wysoce skalowalny, dlatego wspieramy działania spółki mające na celu wzmocnienie jej pozycji i dalszy rozwój na rynku Europy Środkowo – Wschodniej i rynków sąsiednich, szczególnie Rosji. W naszej ocenie, zaangażowanie w Travelata stanowi dla Invii kolejny etap rozwoju jako regionalnego lidera na rynku e-travel” – powiedział Sylwester Janik, Partner MCI Management S.A.
Invia.cz jest liderem segmentu e-travel w regionie Europy Srodkowo-Wschodniej, która prowadzi działalność w Czechach, Polsce, Słowacji, Węgrzech i Rosji (dzięki Travelata.ru). Ponad 90% udziałów w Invia należy do MCI Management, polskiego funduszu private equity inwestującego w spółki technologiczne w regionie CEE, DACH, CIS oraz Turcji.