Aktualności

MCI Management kupił 20 proc. Grupy Wirtualna Polska

14.02.2014 Pobierz PDF

MCI, czołowa Grupa technologicznych funduszy typu PE/VC w Europie Środkowo-Wschodniej, poprzez subfundusz MCI.EuroVentures 1.0 zawarła z funduszem European Media Holding S.a r.l., należącym do grupy kapitałowej Innova Capital, umowę nabycia 20 proc. udziałów w Grupie o2 S.A.     

W dniu 10 lutego 2014 r. MCI Management S.A. (MCI) poprzez swój subfundusz MCI.EuroVentures 1.0 wydzielony w ramach funduszu MCI.PrivateVentures Fundusz Inwestycyjny Zamknięty, w którym to subfunduszu MCI posiada pośrednio 99,99% certyfikatów inwestycyjnych, zawarła umowę ze spółką European Media Holding S.a r.l. („EMH”), na mocy której MCI objęło pakiet mniejszościowy dający równowartość 20 proc. udziałów w Grupie o2 S.A., kontrolowanej przez EMH, której właścicielem jest fundusz Private Equity z grupy Innova Capital. Zakup ma charakter transakcji dokonywanej przez fundusze typu Private Equity z zachowaniem praw akcjonariuszy mniejszościowych.

Nabycie mniejszościowego pakietu udziałów w Grupie o2 to pierwsza z zapowiadanych na ten rok inwestycji Grupy MCI i trzecia spółka, która dołączyła do portfela inwestycyjnego subfunduszu MCI.EuroVentures, do którego należą już polska ABC Data i turecki Indeks Bilgisayar.

W dniu 23 października 2013 r. spółka zależna od Grupy o2 S.A. podpisała przedwstępną umowę nabycia 100% akcji Wirtualna Polska S.A. Przejęcie Wirtualnej Polski miało charakter warunkowy i wymagało uzyskania zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Pozytywna decyzja w sprawie połączenia Wirtualnej Polski i Grupy o2.pl została wydana w dniu 27 stycznia 2014 r. W wyniku przejęcia powstała Grupa Wirtualna Polska – nowy lider Internetu na polskim rynku.

O Wirtualna Polska:

Pierwszy polski portal internetowy, kompleksowa, multimedialna platforma komunikacji, informacji, skuteczne medium reklamowe. Miesięcznie WP.PL odwiedza ponad 13 milionów użytkowników. Lider w segmencie poczta elektroniczna. Zajmuje wiodącą pozycję wśród portali w kategoriach mobile, wideo, informacje i publicystyka, sport, biznes, rozrywka, lifestyle.

Grupa o2:
Jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się grup internetowych w naszym kraju. Należy do niej między innymi portal o2 – najpopularniejszy serwis informacyjno- rozrywkowych w Polsce. Grupę o2 tworzy kilkadziesiąt serwisów tematycznych, z których najpopularniejsze to „Pudelek”, „Wrzuta” czy „Kafeteria” – miesięcznie odwiedza je ponad 9 milionów Internautów.

14.02.2014 Pobierz PDF