Aktualności

MCI inwestuje w Geewa Ltd.,dostawcę mobilnych gier społecznościowych.Trzecia inwestycja Funduszu w Czechach

28.06.2007 Pobierz PDF

MCI Management SA z sukcesem zamknął swoją trzecią inwestycje w Czechach. MCI zobowiązał się do zainwestowania kwoty 1,15 miliona EUR, aby sfinansować bieżące działania oraz plany ekspansji czeskiej spółki Geewa specjalizującej się w mobilnych grach społecznościowych.

Geewa dostarcza platformy umożliwiających prowadzenie gier internetowych przez wielu użytkowników równoczesnie .Spółka wypuściła swoja platformę na rynku czeskim w pażdzierniku 2005 działając we współpracy z portalem Atlas.cz, do którego w krótki czasie dołączyły inne portale m.in. Seznam.cz – Numer 1 w Czechach pod względem czasu spędzonego on-line. (poprzez współpracę z Seznam, Geewa działa na najlepszej stronie internetowej w Czechach pod względem przeciętnego czasu on-line) portal do gier firmy telekominukacyjnej Telefonica O2, a w 2007 również rozpoczęła współpracę z TV Markíza na Słowacji.

“Inwestycja MCI pozwoli nam na osiągnięcie ambitnych planów rozwoju,” powiedział Miloš Endrle, który jest jednym z założycieli a obecnie również pełni funkcje Dyrektora Zarządzającego w Geewa. “
,,To oznacza przede wszystkim ekspansję na rynki zagraniczne oraz rozwój nowych gier, które odniosą podobny sukces co flagowy produkt spółki zatytułowany ,, Word Soccer’’. Do końca tego roku planujemy uruchomić naszą platformę gier również w Polsce i na Węgrzech w kooperacji z podobnymi silnym partnerami jak Seznam czy Atlas.cz w Czechach lub TV Markiza na Słowacji. W przyszłym roku chcemy dokonać ekspansji na większych rynkach Europy Zachodniej takich jak Niemcy oraz Wielka Brytania. W tym samym czasie będziemy opracowywać nowy model dystrybucji dla naszych społecznościowych gier interntetowych, aby zawładnąć globalnym rynkiem Internetu.’’

Obecnie Geewa działa na portalach, gdzie liczba użytkowników przekracza 100,000 osób dziennie (ponad 1 million unikalnych użytkowników na miesiąc), a liczba rozegranych gier przekracza 500,000 dziennie. Przeciętny użytkownik gra 5 partii dziennie i spędza 90 minut na portalu. Silną stroną Geewa jest portfel 17 popularnych gier, wliczając w to bardzo dobrze znaną na rynku czeskim grę ,,Word Soccer ‘‘

,,Geewa ma w swojej ofercie gry dla każdego. Są one bardzo proste, ale dostarczają świetnej rozrywki również dla osób powyżej 30 roku życia. Ponad 40% naszych użytkowników stanowią kobiety’’ powiedział Michal Novák, Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży w spółce Geewa. “To jest bardzo interesująca grupa docelowa której potrzeby nie były dotychczas zaspokajane przez gry społecznościowe. Generujemy dużo nowych użytkowników oraz ruchu w sieci dla portali, które są naszymi partnerami, co może zaowocować dla nich jak i dla nas dodatkowymi przychodami z reklam, czy subskrypcji. Nasza platforma daje możliwość prezentacji reklam w formacie pre-roll video przed rozpoczęciem każdej gry. W ten sposób Geewa pomaga w rozwoju reklam video w Internecie.’’

“Obecne trendy na rynku internetowym, które głównie odnoszą się do Web 2.0 pokazują nam, że powinniśmy poświęcić więcej uwagi na tworzeniu społeczności wirtualnych, ponieważ użytkownicy spędzają coraz więcej czasu w Internecie generując swój własny content, porównując oraz współzawodnicząc między sobą poprzez wirtualne społeczności. Geewa wydaje się być na dobrej drodze, aby osiągnąć sukces w grach online, koncentrując się na aspektach związanych z wirtulnymi społecznościami graczy.“ powiedział Ondrej Bartos, Dyrektor Inwestycyjny w MCI Management SA odpowiedzialny za rynek czeski i słowacki “Wierzymy, że Geewa może stać pierwszym kandydatem do tytułu – Globalny Lider Jutra w portfelu inwestycyjnym MCI“, podkreśla Ondrej Bartos.

28.06.2007 Pobierz PDF