Prowly.com (Prowly), platforma SaaS (Software as a Service) skierowana do osób zajmujących się komunikacją Public Relations firm i marek, pozyskuje kolejną rundę finansowania. Inwestorami są Internet Ventures FIZ – fundusz z udziałem Krajowego Funduszu Kapitałowego oraz Bluerank – agencja marketingu online. Projekt otrzyma finansowanie na ekspansję zagraniczną w kwocie do 4,5 mln zł.
Prowly to platforma pomagająca budować publikę wokół marki czy firmy. Gwarantuje poprawę organizacji pracy osób i całych zespołów zajmujących się PR-em w firmach poprzez możliwość integracji procesu komunikacji z mediami oraz liderami opinii w jednym, intuicyjnym narzędziu. Prowly umożliwia m.in. zarządzanie bazami kontaktów, tworzenie estetycznych materiałów prasowych i ich dystrybucję oraz zarządzanie biurami prasowymi online (tzw. brand journals) firm czy klientów agencji PR.
– Nasz model biznesowy jest oparty o miesięczny powtarzalny przychód (MRR – monthly recurring revenue), co wpływa na jego przejrzystość i możliwość relatywnie dokładnego planowania w czasie. Z drugiej strony, jest też atrakcyjny z perspektywy potencjalnego klienta, który przed decyzją o długofalowym korzystaniu z platformy, może ją dokładnie przetestować – powiedziała Joanna Drabent, prezes zarządu i współzałożycielka Prowly.
Prowly istnieje na rynku niespełna dwa lata. Z narzędzia korzysta wiele prestiżowych marek, takich jak IKEA, Spotify, National Geographic czy Allegro. Firma rozpoczęła także ekspansję międzynarodową i może pochwalić się pierwszymi klientami z Wielkiej Brytanii, Belgii oraz Stanów Zjednoczonych. Prowly należy do European Tech Alliance i wraz z największymi gigantami technologicznymi z Europy (Spotify, BlaBlaCar, Deezer) wspiera Komisję Europejską w budowie strategii Jednolitego Rynku Cyfrowego (DSM).
– Uważamy, że obszar PR będzie podlegał w kolejnych latach dynamicznym przeobrażeniom, w ramach których użyteczne rozwiązania SaaS będą niezbędne w efektywnym budowaniu świadomości danej marki oraz kompleksowym zarządzaniu komunikacją z otoczeniem. Intuicyjna aplikacja, jaką jest Prowly, trafnie definiuje potrzeby profesjonalistów ds. Public Relations pozwalając na sprawne zarządzanie codziennymi działaniami media relations z poziomu jednego narzędzia. Już dziś na poziomie produktu Prowly posiada unikalne w skali globalnej rozwiązanie, jakim jest brand journal, które stanowi nowe oblicze biur prasowych online, pozwalając zintegrować całą komunikację marki w jednym miejscu.– powiedział Tomasz Danis, zarządzający funduszem Internet Ventures FIZ.
W 2013 roku Prowly pozyskało pierwszego inwestora – wówczas w pomysł zainwestował inkubator technologiczny Ventures Hub z portfolio funduszu IQ Partners. Pozyskane środki pozwoliły firmie zbudować wersję beta platformy oraz pozyskać pierwszych płatnych klientów.
W obecnej rundzie inwestycyjnej, obok funduszu Internet Ventures FIZ, którego uczestnikiem jest Krajowy Fundusz Kapitałowy, spółkę dofinansuje Bluerank, wywodząca się z Polski agencja SEM oraz Digital Analytics.
– Strategia rozwoju Prowly.com idealnie wpisuje się w najnowsze trendy e-marketingu, takie jak Content Marketing. Brand Journale są znakomitym uzupełnieniem oferty dla naszych klientów, a nasze międzynarodowe doświadczenie w e-marketingu wspomoże kompetencje zespołu i rozwój biznesu – powiedział Maciej Gałecki, CEO Bluerank.
O Prowly:
Prowly to platforma B2B pomagająca budować publikę wokół marki czy firmy. Gwarantuje poprawę organizacji pracy osób i całych zespołów zajmujących się PR-em w firmach poprzez możliwość integracji procesu komunikacji z mediami oraz liderami opinii w jednym, intuicyjnym narzędziu. Z platformy korzysta już kilkuset profesjonalistów z Polski, a wśród nich członkowie zespołów PR takich marek, jak IKEA, Spotify, National Geographic czy Allegro. Firma rozpoczęła także sprzedaż międzynarodową i może pochwalić się pierwszymi użytkownikami z Wielkiej Brytanii, Belgii oraz Stanów Zjednoczonych. Prowly należy do European Tech Alliance i wraz z największymi gigantami technologicznymi z Europy (Spotify, BlaBlaCar, Deezer) wspiera Komisję Europejską w budowie strategii Jednolitego Rynku Cyfrowego (DSM).
O Bluerank:
Bluerank to biznesowy partner największych firm w Polsce i na świecie, świadczący usługi marketingu w wyszukiwarkach internetowych (SEM) oraz Digital Analytics. Bluerank aktywnie działa w kluczowych organizacjach branżowych, w tym m.in. IAB, e-Commerce Polska, SEMPO oraz Digital Analytics Association.
O Krajowym Funduszu Kapitałowym (KFK):
KFK jest funduszem funduszy. Inwestuje w fundusze venture capital (VC), które finansują rozwój spółek poszukujących kapitału dla swoich innowacyjnych projektów i które finansują rozwój mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw mających siedzibę w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorców innowacyjnych, prowadzących działalność badawczo-rozwojową oraz przedsiębiorców o dużym potencjale rozwoju.