Internet Ventures FIZ, fundusz z Grupy MCI Management (MCI), którego współudziałowcem jest Krajowy Fundusz Kapitałowy (KFK), podpisał umowę inwestycyjną z NOPATTERN, właścicielem 4screens, platformy do tworzenia interaktywnych aplikacji, które umożliwiają interakcję z użytkownikiem/widzem w czasie rzeczywistym na wielu urządzeniach. Inwestycja w kwocie kilku milionów złotych umożliwia MCI objęcie mniejszościowych udziałów w spółce.
4screens to polski startup pozwalający firmom z branży medialnej, marketingowej i e-commerce w prosty sposób tworzyć interaktywne aplikacje dostępne na wielu ekranach (m.in. second screen, social hub). NOPATTERN przeznaczy środki m.in. na wprowadzenie usługi na globalny rynek B2B.
– 4screens wpisuje się w najnowsze światowe trendy technologii mobilnych. Z jednej strony platforma umożliwia klientom samodzielną budowę aplikacji, z drugiej charakteryzuje się elastycznością ze względu na dostępność gotowych modułów, które można dowolnie modyfikować w zależności od potrzeb i na ich bazie tworzyć interaktywne aplikacje – mówi Tomasz Danis, zarządzający funduszem Internet Ventures. – Platforma 4screens jest oferowana w modelu abonamentowym, jako usługa w tzw. chmurze (Software as a Service), dzięki temu model biznesowy posiada potencjał łatwego skalowania – dodaje.
4screens pozwala tworzyć interaktywne aplikacje dostępne na wielu ekranach (mobile, desktop, TV, outdoor). Dzięki modułowej budowie 4screens oferuje dedykowane rozwiązania przeznaczone dla nadawców TV (second screen), nadawców radiowych (jako narzędzie komunikacji ze słuchaczami), organizatorów eventów (rozwiązania multi screen), w handlu detalicznym (social hub), jak również w zakresie promocji marki (content marketing).
– Około 90 proc. wszystkich interakcji z mediami odbywa się na wielu ekranach – mówi Piotr Szostak, dyrektor zarządzający 4screens. – Coraz powszechniejszy jest tzw. multiscreening. Większość widzów ogląda telewizję korzystając równocześnie z innego urządzenia: telefonu, tabletu, laptopa, zatem nadawcy muszą obecnie walczyć o uwagę widza również na dodatkowych platformach. Jeśli sami zbudują interaktywne aplikacje, zwiększą zaangażowanie odbiorców, a w konsekwencji przychody – dodaje.
Z rozwiązań 4screens korzystają polscy nadawcy telewizyjni, m.in. TVN (“Kuba Wojewódzki”, “You Can Dance”), TVP (“The Voice of Poland”, “Dzięki Bogu Już Weekend” oraz “SuperSTAR-cie) czy 4fun Media (aplikacja Fun App TV dostępna w Google Play oraz iTunes), a także przedstawiciele marek, m.in. spółka Agros Nova, która w ramach 4screens uruchomiła social hub poświęcony sokom Fortuna.
Inwestycja w 4screens jest realizowana wspólnie z Krajowym Funduszem Kapitałowym,
który w roli współudziałowca/uczestnika kilkunastu funduszy inwestycyjnych typu venture capital, wspiera inwestowanie w młode polskie firmy napotykające na barierę finansowania swego rozwoju ze względu na wczesny etap działalności operacyjnej i niepewność odnośnie efektu ekonomicznego.