- 25 lipca w Klaudynie (Stare Babice k. Warszawy) odbyło się symboliczne wmurowanie kamienia węgielnego pod nowym magazynem Frisco.pl, który będzie najnowocześniejszym w Polsce obiektem tego typu do obsługi zamówień zakupów spożywczych z dostawą do domu.
- Inwestycja jest odpowiedzią na dynamicznie rosnące zainteresowanie usługą i ogromnym potencjałem rozwoju e-grocery w Polsce
- Oficjalne otwarcie magazynu i przenosiny z dotychczasowej lokalizacji przewidziane są na połowę 2019 roku.
Nowy magazyn Frisco.pl zajmować będzie 11 tys. m. kw., co odpowiada powierzchni większego hipermarketu, pozwoli na obsługę znacznie większej liczby klientów niż dotychczas. Nowa inwestycja pozwoli na przynajmniej czterokrotne zwiększenie skali działalności.
– Frisco.pl jest jedynym graczem typu pure-player w Polsce i liderem warszawskiego rynku zakupów spożywczych online – mówi Katarzyna Kazior, Prezes Frisco.pl. – Prowadzimy sprzedaż wyłącznie przez Internet na bazie własnego zaplecza magazynowego, dzięki czemu w 100% koncentrujemy się na tym, aby zapewniać klientom najlepsze doświadczenia związane z zamawianiem i odbiorem zakupów spożywczych. Dzięki nowej inwestycji będziemy mogli jeszcze skuteczniej poszerzać bazę naszych klientów i przekonywać do wyboru Frisco jako wygodnej alternatywy dla zakupów w hiper- i supermarketach.
W magazynie zostaną wykorzystane innowacyjne rozwiązania technologiczne i zaawansowana automatyka magazynowa. Dzięki temu Frisco.pl będzie mogło pochwalić się najwyższym na rynku poziomem kontroli nad procesem i zapasem magazynowym oraz nad jakością dostarczanych produktów, wzrośnie także komfort pracy pracowników obiektu. Produkty świeże będą przechowywane w czterech różnych strefach temperatur, a część z nich dostarczana będzie niezmiennie w modelu just-in-time. Zagwarantuje to ich najwyższą jakość i świeżość na dłużej, dokładnie tak jakby były dostarczane do domów klientów prosto z pola.
– Wyniki sprzedażowe pierwszego półrocza 2018 są dla nas bardzo satysfakcjonujące – komentuje Katarzyna Kazior, Prezes Frisco.pl. – W każdym miesiącu tego roku udawało nam się utrzymać dynamikę wzrostu sprzedaży wartościowej około 40% rdr. Cieszy nas duża stabilność tego wzrostu wynikająca ze zwiększającej się częstotliwości i regularności zakupów wśród naszych lojalnych klientów oraz stałego napływu nowych. Jest to bardzo dobra prognoza na przyszłość zarówno dla nas, jak i całej branży e-grocery. Tym bardziej z niecierpliwością oczekujemy na uruchomienie nowego magazynu, by móc zaspokoić rosnący popyt oraz dostarczać klientom nowe rozwiązania.
Uroczystość wmurowaniu kamienia węgielnego pod inwestycję, w której zlokalizowany będzie nowy magazyn Frisco.pl, Panattoni City Logistics Warsaw I, odbyła się przy udziale Zarządu Frisco.pl, przedstawicieli Rady Nadzorczej i właścicieli (MCI Capital S.A. i Eurocash S.A.).
– Jako fundusz inwestycyjny skupiony na nowych technologiach, cieszymy się że możemy być jednym z akceleratorów transformacji cyfrowej w Polsce. Stabilny rozwój Frisco.pl jest dowodem, że przy właściwych partnerach, można odnosić sukcesy nawet w tak trudnym sektorze jakim jest e-commerce spożywczy. Uruchomienie nowego zaplecza logistycznego umocni pozycję spółki w metropolii warszawskiej a zdobyte doświadczenia pozwolą lepiej zaplanować dalsze kroki ekspansji – dodaje Krzysztof Konopiński, Partner MCI Capital.
– Rozpoczęcie budowy nowego magazynu potwierdza plany dalszego, szybkiego rozwoju Frisco.pl, w obszarze handlu internetowego FMCG. Dla Grupy Eurocash, Frisco.pl jest znakomitą platformą do zdobywania doświadczeń w obszarze on-line. Na co dzień wspieramy polskich niezależnych przedsiębiorców, którzy prowadzą sklepy detaliczne. Nasza inwestycja we Frisco.pl daje możliwość wypracowania rozwiązań, które w przyszłości umożliwią naszym klientom działalność biznesową również w Internecie. Pozwoli im to budować ich konkurencyjność na rynku handlu – mówi Jan Domański, rzecznik prasowy Grupy Eurocash.