Aktualności

DomZdrowia.pl oferuje leki na receptę 10-15% taniej

06.06.2006 Pobierz PDF

Apteka internetowa DomZdrowia.pl rozpoczyna sprzedaż leków dostępnych na receptę po cenach niższych o 10-15% niż w tradycyjnych aptekach. DomZdrowia.pl jest spółką portfelową notowanego na GPW funduszu MCI Management S.A. inwestującego w nowe technologie.

DomZdrowia.pl do tej pory oferował leki OTC (dostępne bez recepty), a także kosmetyki, środki pielęgnujące i suplementy diety. Od 1 czerwca 2006 roku dostarcza klientom również leki dostępne na receptę, które są wydawane na podstawie oryginału recepty przesłanego zwykłym listem.

„DomZdrowia.pl zapewnia fachową pomoc personelu punktu aptecznego, który służy klientom radą na temat stosowania, czy dawkowania kupowanych leków.” – wyjaśnia Mirosław Ostrowski, Prezes Zarządu DomZdrowia.pl Sp. z o.o. „Odbywa się to poprzez kontakt e-mailowy, telefoniczny, a także poprzez dołączanie do sprzedawanych produktów informacji na temat dawkowania zaleconego przez lekarza.” – dodaje.

Wprowadzenie sprzedaży leków na receptę w DomuZdrowia.pl jest pierwszym krokiem w kierunku powszechnego wdrożenia elektronicznego obiegu recept, w ramach którego lekarz wypisuje receptę na komputerze, a ta trafia wprost do apteki, którą wybierze pacjent. W miarę popularyzacji elektronicznej recepty rola aptek internetowych będzie rosła, ze względu na konkurencyjną cenowo ofertę.

Rozszerzenie dostępnej obecnie oferty leków OTC (bez recepty), kosmetyków i suplementów diety o leki dostępne na receptę było możliwe dzięki zastrzykowi gotówki z funduszu MCI Management SA. MCI łącznie posiada 39,65% kapitału zakładowego DomZdrowia.pl przekraczającego obecnie 2,3 mln złotych. Celem funduszu jest zainwestowanie w internetową aptekę w ciągu 3 lat ponad 2,5 mln zł.

Rynek leków OTC, czyli dostępnych bez recepty, wart jest obecnie w Polsce około 5 mld zł. Rynek leków dostępnych na receptę jest około 3 razy większy od rynku leków OTC, a roczna jego wartość przekracza 15 mld zł. Udziałowcy DomuZdrowia.pl szacują, że docelowo kanał internetowy może – dzięki niższym cenom, wygodzie i dyskrecji zakupów – osiągnąć od 1% do 3% wartości tego rynku. Szacunki te opierają się na doświadczeniach internetowych aptekarzy z rynków zachodnich.

DomZdrowia.pl działa również na rynku kosmetyków, środków pielęgnacyjnych i suplementów diety. Wartość rynku kosmetycznego w Polsce w 2005 roku była szacowana na ponad 5 mld zł, przy czym kanał sprzedaży internetowej może osiągnąć od 5% do 10% udziału w rynku , tak jak to ma miejsce na bardziej dojrzałych rynkach zachodnich.

Więcej informacji:
Mirosław Ostrowski – Prezes Zarządu DomZdrowia Sp. z o.o., tel. 601 965 205
Jacek Denkowski – Wiceprezes Zarządu DomZdrowia Sp. z o.o., tel.601 33 49 78

06.06.2006 Pobierz PDF