ABC Data należąca do portfela funduszu MCI.EuroVentures została mniejszościowym udziałowcem BiznesLinkCo, spółki portfelowej funduszu Internet Ventures również z Grupy MCI. Spółka będzie rozwijała wspólną platformę B2B w oparciu o aktywa wniesione przez ABC Data w ramach transakcji i współpracę pomiędzy firmami.
Spółka ABC Data, należąca do funduszu MCI.EuroVentures oraz BiznesLinkCo, będąca w porfolio funduszu Internet Ventures, porozumiały się w sprawie współpracy. ABC Data objęła mniejszościowe udziały w spółce BiznesLinkCo.
Oprócz objęcia udziałów w BiznesLinkCo, umowa zakłada również wspieranie rozwoju platformy HelloIT (helloIT.pl), czyli marketplace należącego do BiznesLinkCo.
– Do realizacji projektu udało nam się pozyskać Rafał Kaplera, doświadczonego menedżera z sukcesami realizującego inne przedsięwzięcia B2B, który również zaangażował się kapitałowo w projekt, uwiarygadniając całość konceptu. Mocno wierzymy w ten projekt i cieszymy się, że udało nam się przekonać do wzięcia w nim udziału ABC Data. Współpraca między spółkami na pewno przyniesie obopólne korzyści– powiedział Tomasz Danis, Zarządzający funduszem Internet Ventures
– HelloIT jest pewnym odwzorowaniem BiznesLinka ABC Daty, uzupełnionym o szereg dodatkowych funkcjonalności. Ze względu na otwartą formę, może ułatwić resellerom zwiększenie sprzedaży produktów i usług – tłumaczy Juliusz Niemotko, Wiceprezes Zarządu ABC Data – Outsourcing zadań związanych z rozwojem BiznesLinka pozwoli naszej Spółce z jednej strony na zwiększenie skali działalności tej platformy, a z drugiej na uwolnienie części zasobów. Wykorzystamy je do realizacji zadań strategicznych w obszarze e-commerce, czyli przede wszystkim rozbudowy InterLinka, czy rozwoju narzędzi marketing automation wykorzystujących potencjał jaki niesie Big Data – dodaje Juliusz Niemotko.
BiznesLinkCo prowadzi platformę HelloIT (helloIT.pl), będącą platformą marketplace sprzętu i usług IT. Spółka buduje przewagę konkurencyjną poprzez zapewnianie klientom biznesowym maksymalnie szerokiej oferty od rzetelnych dostawców, wsparcia w finansowaniu zakupów i optymalizacji procesów zakupowych. Cel strategiczny spółki to stać się miejscem pierwszego wyboru dla klientów biznesowych w zakresie produktów IT, biurowych i innych związanych z ich codzienną działalnością.
Jako spółka wyspecjalizowana w rozwoju dedykowanych platform handlowych B2B BiznesLinkCo planuje rozwijać kolejne wertykalne marketplace B2B. Obecnie poza HelloIT prowadzi platformę horecalink.pl, pierwszego w Polsce narzędzia e-commerce opartego na modelu B2B, umożliwiającego dokonywanie zakupów oraz sprzedawanie produktów w branży HoReCa.
– W ciągu ponad 25 lat istnienia ABC Data wielokrotnie udowadniała, że potrafi trafnie przewidywać kierunki rozwoju rynku, a projektowane przez nią rozwiązania e-commerce często wyprzedzają swoje czasy – komentuje Ilona Weiss, Prezes Zarządu ABC Data S.A. – E-commerce to niezwykle obiecujący obszar, a generowane przez niego obroty, zarówno w Europie jak i w Polsce, liczy się w miliardach Euro rocznie. Co więcej rynek ten rośnie bardzo dynamicznie, a jeszcze szybciej rozwija się sektor m-commerce, związany z urządzaniami mobilnymi, jak smartfony czy tablety. Dlatego firmy, które chcą utrzymać się na rynku, powinny już dziś nauczyć się umiejętnie i efektywnie wykorzystać te perspektywiczne kanały sprzedaży, tak jak od lat robi to ABC Data – dodaje Ilona Weiss.