RB nr 52/2006 (21.12.2006)
Komisja Nadzoru FinasowegoZarząd MCI Management SA informuje, że w dniu 21 grudnia 2006 r. fundusz podpisał umowę inwestycyjną, w ramach której przejmie dwa działające serwisy internetowe w formule Web 2.0, Biznes.net oraz Trendomierz, w celu ich dalszego rozwijania. Partnerem w inwestycji będzie Pan Michał Faber, znany przedsiębiorca internetowy. Realizacja zapisów umowy odbędzie się poprzez wykorzystanie spółki HotPunkt Sp. z o.o. Po inwestycji spółka zmieni nazwę na Web² Sp. z o.o. Pierwotnie spółka była dedykowana do realizacji projektów w obszarze WIMAX. Fundusz nie wyklucza realizacji tych projektów w przyszłości, w przypadku, jeżeli spółka wygra przetargi na częstotliwości WIMAX, w których bierze udział.
MCI w umowie inwestycyjnej zobowiązuje się do objęcia w nowej emisji 6.300 udziałów o wartości nominalnej 50,00 PLN w HotPunkt Sp. z o.o. Za nabyte udziały MCI zapłaci 315 tys. PLN tj. po 50,00 PLN za jeden udział. Nabyte udziały stanowią w 41,28,% w podwyższonym kapitale zakładowym spółki. Po tej transakcji zaangażowanie MCI Management SA w spółce będzie wynosić 50,01%. W ramach umowy inwestycyjnej przewidziana jest II runda finansowania w wysokości do 250 tys. PLN nie wcześniej niż przed upływem 6 miesięcy i nie później niż po upływie 12 miesięcy od daty jej podpisania. Finalizacja transakcji nastąpi na początku stycznia 2007 roku.
Spółka Web² specjalizuje się w rozwijaniu usług internetowych w formule Web 2.0, w której użytkownicy tworzą społeczności, komunikują się, wspierają i współpracują. Celem inwestycji MCI, w jej pierwszym etapie, jest rozwój serwisu dla profesjonalistów Biznes.net oraz agregatora informacji Trendomierz. Docelowo Web² będzie rozwijać szereg serwisów i aplikacji Web 2.0, dążąc do wykorzystania synergii marketingowych, rynkowych i technologicznych.
Zakupione aktywa stanowią ponad 20% w podwyższonym kapitale zakładowym Web2 Sp. z o.o. i są traktowane jako aktywa o znacznej wartości.
Biznes.net (http://www.biznes.net) to serwis dla pro-aktywnych profesjonalistów, który już wkrótce, wraz z rozwojem funkcjonalności, stanie się centrum networkingu, biznesowych znajomości, wydarzeń i aktualności. Obecnie można w nim założyć swój osobisty profil podobny do CV, zapraszać znajomych, poznawać nowych ludzi, prowadzić własnego bloga albo przeczytać co w swoich blogach mają do powiedzenia inni profesjonaliści, jak również oglądać graf swojej sieci znajomości.
Trendomierz.pl (http://www.trendomierz.pl) to społecznie moderowany agregator porządkujący ogromne ilości aktualności z serwisów internetowych oraz blogów. Najważniejsze i najciekawsze informacje są w nim łatwo dostępne, a serwis powiadamia e-mailem o nowościach z danych kategorii tematycznych, czy zawierających określone słowa kluczowe. Przy okazji wizualizuje także trendy mediów i blogów w postaci chmurek najczęściej występujących słów kluczowych. Serwis dostępny jest także w wersji dla profesjonalistów pod adresem Trendomierz.net (http://www.trendomierz.net), gdzie prezentowane są kategorie tematyczne związane z biznesem, finansami, teleinformatyką, czy mediami. Użytkownicy, mogąc oceniać i komentować pojawiające się wiadomości, przyczyniając się do poprawy jakości informacji i zawężenia jej zakresu, do najbardziej wartościowych doniesień.