RB nr 7/2005 (17.02.2005)
Komisja Nadzoru FinasowegoZarząd MCI Management SA informuje, że spółka portfelowa Bankier.pl SA, w której MCI Management SA jest akcjonariuszem w 38,36%, zakończyła rok 2004 sukcesem. To kolejny rok dynamicznego wzrostu czołowego polskiego portalu finansowego, bardzo dobrych wyników finansowych, czterokrotnego wzrostu oglądalności i wielokrotnego wzrostu liczby sprzedanych produktów finansowych.
Według wstępnych wyników za rok 2004 spółka odnotowała wzrost przychodów o 65% do poziomu 3,3 mln zł oraz pozytywny wynik EBITDA w wysokości ok. 280 tys. zł. Jednocześnie Bankier.pl SA zamknął cały rok zyskiem netto.
Dynamiczny rozwój spółki idzie w parze ze stale zwiększającym się zasięgiem portalu, mierzonym liczbą unikalnych użytkowników. Według najnowszych dostępnych danych (Megapanel Gemius/PBI, listopad 2004) serwisy Bankier.pl odwiedziło 515 tys. użytkowników, co w porównaniu z liczbą 132 tys. użytkowników, którzy odwiedzili strony Bankiera w listopadzie 2003 r. stanowi aż czterokrotny wzrost. Jednocześnie najnowsze nieoficjalne dane pokazują, że strony portalu finansowego odwiedza już blisko 700 tys. osób miesięcznie, które w tym czasie oglądają ponad 6 mln stron, co plasuje Bankiera na pozycji lidera wśród serwisów finansowych i biznesowych w Polsce.
Ciągłe wzbogacanie dostępnej w portalu oferty produktów finansowych oraz liczne promocje skierowanie wyłącznie do osób zamawiających w Bankier.pl przyniosły rezultat w postaci kilkukrotnego wzrostu liczby produktów i usług finansowych sprzedawanych przez Bankiera. Obecnie do instytucji finansowych trafia miesięcznie ponad 5000 wniosków o jeden z ponad 100 produktów i usług finansowych 30 partnerskich instytucji obecnych w Bankier.pl.
Bankier.pl SA także rozwija nowe kanały dystrybucji produktów finansowych, takie jak System Partnerski czy Internetowe Centrum Finansowe. Sprawiają one, że oferta partnerów Bankier.pl dociera do kilkukrotnie większego grona odbiorców. Samo Internetowe Centrum Finansowe, w ramach którego oferty finansowe Bankiera dostępne są na ponad 30 partnerskich serwisach internetowych (m.in. Gery.pl, IDG.pl czy Gazetaprawna.pl) dociera do ok. 2 milionów internautów.
W 2005 roku portal zamierza podjąć kolejne działania i nowe projekty mające na celu umocnienie pozycji firmy na rynku. Szczegóły strategii na rok obecny i lata kolejne są na razie trzymane w tajemnicy i zostaną oficjalnie ogłoszone w najbliższych tygodniach.