ABC Data SA, największa spółka portfelowa funduszu MCI Management, wypracowała bardzo dobre wyniki w I kwartale 2013. Jej przychody wzrosły r/r o 43% do poziomu 1,09 mld zł, EBITDA o 29% r/r do poziomu 16,86 mln zł a zysk netto wyniósł 10,96 mln zł (wzrost o 52% r/r). ABC Data prognozuje, że w całym 2013 r. osiągnie skonsolidowane przychody 4,17 mld zł (wzrost o 13% r/r) oraz skonsolidowaną EBITDA w wysokości 70,7 mln zł (wzrost o 20% r/r). Zarząd Spółki zarekomendował też akcjonariuszom wypłatę ok. 30 mln zł dywidendy z zysku za 2012 r.
W I kwartale 2013 r. Grupa ABC Data odnotowała bardzo dynamiczny wzrost sprzedaży w porównaniu do analogicznego kwartału roku poprzedniego. Dynamika sprzedaży wyniosła 43% (co przełożyło się na wzrost przychodów ze sprzedaży o ponad 329 mln PLN) i wynikała głównie z rozwoju sprzedaży eksportowej, która w I kwartale 2013 r. wzrosła o ponad 620% r/r. Wzrosty na lokalnych rynkach krajowych spółek z Grupy wyniosły ok. 3%. Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 46,8 mln zł (44,3 mln zł przed rokiem), EBITDA 16,86 mln zł (wzrost o ponad 29% z poziomu 13 mln zł przed rokiem) a zysk netto był w wysokości 10,96 mln zł, czyli o 52% więcej niż w I kwartale 2012 r.
– Wyniki I kwartału 2013 r. pokazują, że nowa strategia rozwoju ABC Data zakładająca ekspansję geograficzną i eksportową oraz koncentrację na sprzedaży produktów wysokomarżowych przynosi spodziewane efekty – komentuje Magda Pasecka, członek zarządu MCI Management – Dalszy dynamiczny rozwój ABC Data przełoży się na wzrost wartości Grupy MCI, co powinno znaleźć odbicie w jej kursie giełdowym – dodaje.
Dynamiczny rozwój działalności ABC Data będzie utrzymany. Według opublikowanej w dn. 14 maja br. prognozy, Zarząd spółki zakłada wypracowanie w 2013 r. skonsolidowanego wyniku EBITDA w wysokości 70,7 mln zł, czyli o 20% więcej niż przed rokiem, oraz przychodów na poziomie 4,17 mld zł wobec 3,69 mld zł w 2012 r. (wzrost o 13%). Zakładany wzrost zostanie osiągnięty głównie dzięki kontynuacji wzrostu sprzedaży na rynkach zagranicznych. ABC Data planuje również wzrost sprzedaży w Polsce, który zdaniem Zarządu będzie wyższy niż wzrost wielkości rynku prognozowany według dostępnych Zarządowi w chwili opracowywania budżetów i prognozy badań rynkowych.
Dywidenda dla MCI
24 grosze na akcję, czyli o 50% więcej niż przed rokiem, chce przeznaczyć Zarząd ABC Data na dywidendę z zysku za 2012 r. To oznacza, że spółka portfelowa MCI Management wypłaci na ten cel w sumie blisko 30 mln zł. W przypadku akceptacji rekomendacji przez Radę Nadzorczą i podjęcia przez akcjonariuszy spółki stosownej uchwały na dorocznym walnym zgromadzeniu, MCI (która posiada poprzez subfundusz MCI. EuroVentures 62,54-proc. udział w akcjonariacie) może otrzymać dodatkowe wpływy w wysokości ok. 19 mln zł.
Nowe środki zasilą płynność MCI przekraczającą na koniec I kwartału 2013 r. 200 mln zł i zostaną przeznaczone na wzrostowe inwestycje. W ubiegłym roku na konto MCI Management wpłynęło od ABC Data z tytułu dywidendy ok. 13 mln zł.
ABC Data SA to największa wartościowo spółka portfelowa MCI Management. Jej pakiet 62,54% akcji jest obecnie wyceniany na ponad 225 mln zł. ABC Data SA jest liderem rynku dystrybucji sprzętu IT i elektroniki konsumenckiej w Polsce oraz jedynym podmiotem działającym bezpośrednio w ośmiu państwach Europy Środkowo-Wschodniej. Firma od ponad 20 lat oferuje sprzęt komputerowy, oprogramowanie, elektronikę konsumencką, usługi. ABC Data dysponuje największą na rynku ofertą ponad 56 tysięcy produktów od ponad 300 renomowanych dostawców. Od czerwca 2010 r. jest spółką notowaną na GPW.