RB nr 51/2006 (20.12.2006)
Komisja Nadzoru FinasowegoZarząd MCI Management SA informuje, że w dniu 19 grudnia 2006 r. fundusz zakupił 441 udziałów o wartości nominalnej 500,00 PLN w Comtica Sp. z o.o. Za nabyte udziały MCI zapłaciło 254,24 tys. PLN tj. po 576,51 PLN za jeden udział. Nabyte udziały stanowią 38,58% kapitału zakładowego spółki. Jest to III runda inwestycyjna w Comtica Sp. z o.o., po której zaangażowanie MCI Management SA w spółce wynosi 74,63%.
Comtica jest firmą działającą na styku technologii mobilnych, rozwiązań informatyczno-internetowych oraz medialnych. Spółka jest liderem w rozwiązaniach dla mediów (systemy telewizyjne play-out, kompleksowe rozwiązania w zakresie formatów interaktywnych dla TV, streeming video), a także w aplikacjach mobilnych stosowanych głównie w branżach logistyki i spedycji oraz w systemach wymagających zarządzania rozproszonego. Comtica koncentruje się na usprawnianiu procesów biznesowych w średnich i dużych podmiotach gospodarczych (systemy typu Customer Relation Management oraz Content Management System) oraz na rozwiązaniach multimedialnych integrujących zawartość audiowizualną.
Zakup udziałów w Comtica sp. z o.o. przez MCI Management SA oznacza wsparcie w przygotowaniu strategii rozwoju na najbliższy okres, co obejmuje także możliwość sprzedaży Spółki do inwestora strategicznego. Comtica w najbliższym okresie koncentrować się będzie na rozwiązaniach w dziedzinie portali i systemów CRM i CMS adresowanych do średnich i dużych firm. Przykładem takiego rozwiązania jest projekt Dziennik.pl zrealizowany przez Spółkę na zlecenie Axel Springer Polska. www.dziennik.pl jest pełnowartościowym portalem multimedialnym zawierającym system zarządzania treścią, który obsługiwany jest przez zespół dziennikarski Dziennika.
Z drugiej strony nowotworzoną gałęzią produktowo-technologiczną jest www.streemo.pl . Jest to samodzielny projekt dotyczący społeczności internetowej budowanej wokół wymiany treści video i audio. Przykładem tego typu serwisów społecznościowych jest YouTube. Streemo korzysta z autorskiej technologii streemingu video (wykorzystywanej także w rozwiązaniach portalowych) oraz aplikacji mobilnych. Streemo jest przykładem modelu B2C, gdzie użytkownikami i zarazem klientami Spółki są indywidualne osoby korzystające z funkcji serwisu społecznościowego.
Zakupione aktywa stanowią ponad 20% kapitału zakładowego Comtica sp. z o.o. i są traktowane jako aktywa o znacznej wartości.