RB nr 10/2006 (29.03.2006)
Komisja Nadzoru FinasowegoZarząd MCI Management SA informuje, że w dniu 29 marca 2006 r. fundusz w ramach drugiej rundy inwestycyjnej objął 4.500 udziałów nowej emisji spółki DomZdrowia.pl Sp. z o.o. Za nabyte udziały MCI Management SA zapłaciło 450.000 zł, czyli po cenie nominalnej 100 zł za każdy udział. Nabyte udziały stanowią w sumie 19,68% kapitału zakładowego spółki po podwyższeniu. Po objęciu udziałów nowej emisji MCI Management S.A. łącznie posiada 9.067 udziałów DomZdrowia.pl Sp. z o.o., co stanowi 39,65% kapitału zakładowego spółki.
W drugiej rundzie inwestycyjnej udział wzięła również kadra zarządzająca DomZdrowia.pl która koinwestowała wspólnie z funduszem. Celem MCI Management S.A. jest zainwestowanie ponad 2,5 mln zł w udziały DomZdrowia.pl Sp. z o.o. w ciągu 3 lat. Po realizacji wszystkich rund inwestycyjnych szacowany udział MCI w kapitale zakładowym Spółki winien przekroczyć 50%. Realizacja drugiej rundy zwiększyła zaangażowanie kapitałowe funduszu w przedsięwzięcie do kwoty blisko 1 mln zł.
DomZdrowia.pl Sp. z o.o. od lipca 2004 roku jest operatorem witryny internetowej www.domzdrowia.pl i działa w oparciu o punkt apteczny. Model biznesowy spółki zakłada prowadzenie apteki e-commerce (www.domzdrowia.pl) oraz drogerii internetowej (www.domurody.pl). Serwisy internetowe domzdrowia.pl oraz domurody.pl służą do prezentacji szerokiego asortymentu leków OTC, kosmetyków oraz produktów medycznych i do pielęgnacji. Podstawowym celem przedsięwzięcia jest umożliwienie klientom indywidualnym złożenia zamówienia w punkcie aptecznym i drogerii przez Internet, odbiór zamówienia następuje za pośrednictwem kuriera lub poczty na zlecenie klienta. Celem strategicznym spółki jest kontynuacja dynamicznego wzrostu obrotów i utrzymanie pozycji zdecydowanego lidera branży zamówień produktów z zakresu zdrowia i urody za pomocą Internetu w Polsce.
Środki z drugiej rundy inwestycyjnej zostaną przeznaczone na finansowanie strategicznych projektów spółki mających na celu przyspieszenie wzrostu spółki:
– implementacja i rozwój platformy e-commerce,
– poszerzenie oferty produktowej o szerokie spektrum kosmetyków w ramach rozwoju nowej linii biznesowej – domurody.pl oraz finalizacja przejęcia serwisu internetowego pretty.pl
– poszerzenie oferty o inne produkty lecznicze w tym produkty wydawane na receptę
– wprowadzenie recepty elektronicznej oraz integracja z systemami komputerowymi obejmującymi refundacje leków przez NFZ.
Wejście DomZdrowia.pl w nowe kategorie produktowe takie jak kosmetyki i leki na receptę powinno istotnie przyczynić się do rozwoju spółki. Nowe linie produktowe wzmocnią pozycję spółki w segmencie „zdrowie i uroda”. Rynek kosmetyczny w Polsce w 2005 roku był szacowany na ponad 5 mld zł, kanał internetowy sprzedaży, przykładem innych rynków, może osiągnąć od 5% do 10% udziału w rynku. Natomiast rynek leków na receptę jest około 3 razy większy od wielkości rynku leków OTC i jego roczna wartość przekracza 15 mld zł, docelowo kanał internetowy może zakumulować między 1% a 3% wielkości tego rynku.
Zakupione aktywa stanowią blisko 20% kapitału zakładowego DomZdrowia.pl Sp. z o.o. i są traktowane jako aktywa o znacznej wartości.