RB nr 8/2005 (21.02.2005)
Komisja Nadzoru FinasowegoZarząd MCI Management SA informuje o ponad 346% wzroście przychodów w 2004 roku przygotowującego się do debiutu giełdowego internetowego biura podróży Travelplanet.pl. Poziom przychodów zwiększył się do 5,2 mln zł (z 1,5 mln zł w 2003). Wartość sprzedaży usług turystycznych (TTV-Total Transaction Value) osiągnęła poziom 17,5 mln zł i była o 90% wyższa niż w roku poprzednim. Firma wykazała także drugi rok z rzędu, w swojej czteroletniej historii, dodatni wynik finansowy.
Ubiegły rok był bardzo ważny dla działalności Travelplanet.pl, gdyż spółka musiała poradzić sobie z dynamicznym wzrostem liczby klientów i usunięciem wąskich gardeł dalszego rozwoju. Efektem tego były duże inwestycje w stworzenie zaawansowanych systemów obsługi klienta i przepływu informacji m.in. Zintegrowany System Informatyczny.
Do sukcesów spółki należy również zaliczyć pozyskanie grupy inwestorów giełdowych jako element rozpoczynający proces jej upublicznienia, dynamiczny rozwój sprzedaży biletów lotniczych za pośrednictwem Aero.pl, który w krótkim czasie stał się wiodącym pośrednikiem w internecie. Także wejście z ofertą kuponów turystycznych pod marką TravelPass okazało się bardzo trafioną inwestycją.
Travelplanet.pl w drugim kwartale roku 2005 ma zadebiutować na warszawskiej GPW i będzie pierwszą, zajmującą się wyłącznie handlem w internecie spółką na parkiecie.