RB nr 6/2004 (18.02.2004)
Komisja Nadzoru FinasowegoZarząd MCI Management SA informuje, że dzięki znacznemu zwiększeniu oglądalności oraz przychodów ze sprzedaży produktów finansowych i reklamy, spółka portfelowa Bankier.pl SA we wrześniu 2003 r. osiągnęła po raz pierwszy break even point, a w IV kwartale 2003 r. uzyskała pozytywny wynik EBITDA.
Rok 2003 to dla Bankiera.pl czas sukcesów i szybkiego rozwoju. Osiągnięcie rentowności, wzrost wskaźników oglądalności i liczby sprzedanych produktów finansowych pozwalają Bankierowi optymistycznie patrzeć w przyszłość. W 2004 portal planuje dalszy dynamiczny rozwój: wzrost przychodów o ok. 80% do poziomu ponad 3 mln zł, powiększenie liczby czytelników do 500 tys. miesięcznie i osiągnięcie dodatniego wyniku finansowego – EBITDA na poziomie 500 tys. zł. Umożliwi to spółce kolejne inwestycje i dalszy szybki rozwój.
Podstawą do tak optymistycznych założeń na 2004 rok są m.in. imponujące wskaźniki wzrostu oglądalności. Miesięczna liczba osób odwiedzających portal od grudnia 2002 do listopada 2003 wzrosła aż o 182%. Najnowsze dane o oglądalności za styczeń 2004 pozwalają wierzyć, że obecny rok będzie dla Bankiera równie dobry, a nawet jeszcze lepszy.
Bankier.pl sprzedaje produkty i usługi kilkudziesięciu renomowanych instytucji finansowych poprzez platformę transakcyjną – Centrum Finansowe oraz ok. 2500 partnerów zarejestrowanych w Systemie Partnerskim. Ponadto portal oferuje czytelnikom najszerszy w polskim internecie zasób informacji biznesowych – współpracuje z kilkudziesięcioma dostawcami treści dotyczących m.in. gospodarki, finansów osobistych, inwestowania pieniędzy i prowadzenia firmy. Obok informacji Bankier.pl oferuje czytelnikom także szeroki wybór wyszukiwarek produktów finansowych, poradników oraz narzędzi wspomagających podejmowanie trafnych decyzji finansowych. Dzięki ciągłej pracy nad wzbogacaniem zawartości portalu Bankier.pl może pochwalić się bardzo długim czasem, jaki jego czytelnicy spędzają w serwisie – 36 minut. Dane dotyczące liczby użytkowników, ilości odsłon i czasu jaki czytelnicy przeciętnie spędzają na stronach portalu są najlepsze lub jedne z najlepszych na rynku i potwierdzają, że Bankier.pl jest liderem wśród portali finansowych.
Jeszcze szybciej niż oglądalność rosną przychody ze sprzedaży produktów finansowych. W 2003 roku wzrosły one o ponad 500%. W tym roku portal zamierza osiągnąć sprzedaż na poziomie ponad 1000 produktów finansowych miesięcznie. Te dane pokazują że Bankier.pl jest bardzo dobrym kanałem dystrybucji produktów finansowych – wygodnym dla nabywców, którzy mogą łatwo porównywać oferty i zamawiać produkty oraz bardzo efektywnym dla instytucji finansowych, które mogą szybko i sprawnie dotrzeć ze swoją ofertą do bardzo dużej liczby potencjalnych klientów bez konieczności ponoszenia wysokich nakładów. Banki i instytucje finansowe bardzo przychylnie przyjęły nowe przedsięwzięcia portalu i widzą w nich znakomite narzędzie do sprzedaży produktów i promocji ich oferty wśród polskiej społeczności internetowej.