Czeska spółka technologiczna Geewa, znajdująca się w portfelu Grupy MCI, otrzymała nagrodę Red Herring Europe 100, której wcześniejszymi laureatami byli m.in. Google, Skype i YouTube. Nagrodę przyznano, po części, jako wyraz uznania dla unikalnego systemu prezentowania wizualnej przestrzeni reklamowej (tzw. pre-roll), którą oferują gry na platformie Geewa. Sprzedażą tej przestrzeni reklamowej zajmuje się Nova, największa komercyjna stacja TV w Czechach.
Malta, 16 kwietnia 2008 roku – Geewa, czeski portal gier internetowych, został wyróżniony, jako zdobywca nagrody Red Herring 100 Europe za rok 2008. Nagroda jest przyznawana przez wpływowy amerykański magazyn technologiczny – Red Herring. Zespół redakcyjny analizuje tysiące spółek zajmujących się rozwojem nowych technologii i przyznaje nagrody najlepszym 100 firmom. Przy wyborze zwycięzców Red Herring bierze pod uwagę nie tylko rodzaj wykorzystanych technologii, ale również wyniki finansowe oraz jakość zarządzania spółek. Poprzednimi laureatami nagrody byli między innymi Google, YouTube i czeski deweloper programów antywirusowych – Grisoft.
„Wspaniale jest otrzymać nagrodę, którą wcześniej zdobyli Google i YouTube. To pomoże nam w naszej ekspansji na większe rynki międzynarodowe” powiedział Prezes Geewa, Milos Endrle.
Petr Dvořák, Prezes TV Nova dodaje: “Chętnie współpracujemy z obiecującymi projektami takimi jak Geewa. Gratulujemy Geewa i cieszymy się, że zdobyli tę nagrodę. Pokazuje to, jak nawet lokalnie rozwijany pomysł i produkt może stać się usługą cenioną zarówno wśród użytkowników jak i reklamodawców.
Towarzyskie gry online stają się coraz bardziej popularne wśród użytkowników obojga płci we wszystkich grupach wiekowych.
Geewa tworzy i rozpowszechnia gry wieloosobowe na swoim portalu Geewa.com, ale również dostarcza treści dla takich dużych portali regionalnych jak Seznam.cz, Atlas.cz, Zoznam.sk, TV Markíza na Słowacji, największego węgierskiego portalu Origo.hu oraz komunikatora internetowego ICQ. Dodatkowo Geewa współpracuje z operatorami komórkowymi T-Mobile i O2. To właśnie dzięki współpracy z Geewa, T-Mobile w Czechach był pierwszym operatorem, który zaoferował międzyplatformowe gry wieloosobowe dostępne zarówno przez telefon jak i przeglądarkę internetową.
Portal oferuje gry takie jak World Soccer, wieloosobową wersje Pasjansa, Sudoku i wiele innych, które są dostępne za darmo i działają bezpośrednio w zwykłej przeglądarce internetowej, bez konieczności pobierania dodatkowego oprogramowania. Portal Geewa.com niedawno uruchomił reklamy w postaci wideo, a większość jego przychodów pochodzi z wpływów z reklam. Najnowsze badania eMarketer pokazują, że internetowa reklama wideo rozwija się bardzo szybko, a przewidywane całkowite przychody z tego medium reklamowego mogą sięgnąć sumy 4,3 miliarda dolarów tylko w samych Stanach Zjednoczonych (http://www.emarketer.com/Article.aspx?id=1005193). W Republice Czeskiej, sprzedażą reklamy wideo wyświetlanej przed załadowaniem się gier zajmuje się TV Nova.
Geewa przoduje we wprowadzaniu funkcji społecznościowych w swoim portalu gier wieloosobowych. Takie funkcje portalu jak publiczny i prywatny czat w czasie rzeczywistym, lista znajomych, profile graczy i tabele wyników sprawiają, że Geewa tworzy prawdziwą społeczność skupioną wokół swoich gier wieloosobowych. Ciekawe jest to, że kobiety stanowią ponad 50% całkowitej grupy graczy, jednakże portal trafia w gusta szerokiej rzeszy użytkowników wszystkich grup wiekowych. Co ważniejsze dla reklamodawców, aktywna gospodarczo grupa odbiorców w wieku 30+ lat stanowi bardzo liczną grupę użytkowników serwisu Geewa.
W doborowym towarzystwie
„Tegoroczna imponująca lista zwycięzców wskazuje na wyłanianie się Europy, jako liczącego się gracza na światowym rynku technologicznym” powiedział Redaktor Naczelny Red Herring, Joel Dreyfuss. „Wyjątkowe osiągnięcia europejskich spółek technologicznych i przedsiębiorców są świadectwem gwałtownego postępu, jaki ma miejsce w europejskim ekosystemie innowacyjnym.”
Przygotowywane przez Red Herring rankingi najlepszych prywatnych spółek są tradycyjnie sposobem wyłaniania nowych i innowacyjnych spółek technologicznych oraz przedsiębiorców. Spółki takie jak Google, eBay i Skype zostały zauważone przez redakcję Red Herring już na samym początku ich istnienia i naznaczone, jako liderzy, którzy zmienili sposób, w jaki pracujemy i żyjemy.
Zespół redakcyjny Red Herring poddaje rygorystycznej ocenie setki prywatnych przedsiębiorstw, analizując zarówno ich wyniki finansowe jak i subiektywne kryteria biznesowe, w tym jakość zarządzania, realizacja strategii biznesowej i przeznaczanie środków na badania i rozwój.
Aby uhonorować prezesów 100 najlepszych spółek zdaniem Red Herring, zaproszono wszystkich do przedstawienia swoich spółek na uroczystej konferencji Red Herring 2008. Zaplanowana na dni 14-16 kwietnia trzydniowa impreza w kurorcie Westin Dragonara zatytułowana „Ahead of the Curve” ma na celu pokazać, jakie tajniki działalności europejskich spółek sprawiają, że wiodą one prym w wielu sektorach technologicznych, tworzą przewagę konkurencyjną i pchają przedsiębiorstwa w kierunku sukcesu tworząc nowe możliwości biznesowe zarówno dla pretendentów jak i beneficjentów nowych technologii.
O Red Herring:
Red Herring jest globalną spółką medialną, która jednoczy najlepszych innowatorów technologicznych na świecie, inwestorów venture capital i decydentów biznesowych na swoich licznych forach, którymi między innymi są: wiodący magazyn o innowacjach, portal z wiadomościami technologicznymi, technologiczny newsletter oraz znaczące wydarzenia dla liderów technologicznych na całym świecie. Red Herring zapewnia dostęp do źródeł informacji o światowych innowacjach gospodarczych, przedstawiając z niezrównaną szczegółowością nowe technologie, które napędzają współczesną gospodarkę. Bardziej szczegółowe informacje o Red Herring dostępne są w Internecie pod adresem: www.redherring.com.
O Geewa:
Geewa prowadzi portal towarzyskich gier wieloosobowych Geewa.com, który pozwala graczom z całego świata rywalizować ze sobą poprzez Internet, telefon komórkowy lub telewizję interaktywną. Gracze mają możliwość porównywania swoich wyników z innymi w rozmaitych ligach i turniejach. Podczas gry użytkownicy mogą komunikować się ze sobą dzięki funkcji czat.
Milion indywidualnych użytkowników odwiedziło platformę gier Geewa w marcu 2008 roku, kiedy to rozegrano 20 milionów sesji gier. World Soccer, Mau-Mau i Pasjans znajdują się w czołówce popularności gier dostępnych w portalu.
Na społeczność graczy Geewa składają się zarówno kobiety jak i mężczyźni, młodzi i starsi (jednakże 30% to grupa powyżej 30-go roku życia). Od momentu powstania w 2005 roku platforma stale rozwija się. Dziś 100 000 indywidualnych użytkowników codziennie gra w gry Geewa, rozgrywając ponad 700 000 sesji. Gra World Soccer, autorska koncepcja Geewa, jest obecnie najpopularniejszą grą w czeskim Internecie.
Geewa.com niedawno uruchomiła reklamy wideo, a większość przychodów spółki stanowią wpływy z reklam. Przeprowadzone niedawno badania eMarketer przewidują, ze całkowita wartość reklam w tym medium może wynieść w samych Stanach Zjednoczonych 4,3 miliarda dolarów (http://www.emarketer.com/Article.aspx?id=1005193).
W czerwcu 2007 Geewa otrzymała pierwszą transzę finansowania od MCI Management, wiodącej grupy private equity, która działa poprzez fundusze MCI.TechVentures, MCI.BioVentures oraz MCI.EuroVentures, które skupiają swoją działalność na rynkach Europy środkowowschodniej.
Nazwa Geewa i logo Geewa są zarejestrowanymi znakami handlowymi. Więcej informacji na temat Geewa można uzyskać pod adresem: www.geewa.com.
Kontakt
Petr Nachtmann
tel. +420-725-71-68-53
E-mail: press@geewa.com