Aktualności

Frisco.pl wyprzedza swoim wzrostem rozwój rynku

24.08.2017 Pobierz PDF

W 2016 roku spółka Frisco.pl zwiększyła swoją sprzedaż o 50proc., wyprzedając tym  samym polski rynek zakupów online, który według Euromonitor Internetional wzrasta w tempie 15-20proc. Frisco.pl jest częścią funduszu MCI.TechVentures od 2012 roku.

Frisco.pl to lider polskiego rynku e-commerce artykułów spożywczych (e-grocery) i największa spółka w tym segmencie prowadząca wyłącznie dystrybucję w kanale online. Powstałą w 2006 r. spółkę wyróżnia fakt, że w segmencie e-grocery posiada najnowocześniejsze w Europie Środkowo-Wschodniej centrum kompletacji i najbardziej zaawansowany system obsługi zamówień. W przeciwieństwie do systemów konkurencji, proces kompletacji jest wysoce skalowalny, co daje możliwości obsłużenia bardzo dużego przyrostu zamówień.

 
W 2016 roku spółka zwiększyła sprzedaż o 50 proc., także dzięki przejęciu części klientów Alma24. W 2017 roku Frisco.pl celuje w zwyżki na poziomie 40 proc .Tegoroczny plan spółki obejmuje 100 mln zł sprzedaży i ponad 10-procentowy udział w wartości e-grocery w Polsce.

 
Do czasu podwojenia wyników sprzedaży w Warszawie, spółka będzie się skupiać się na tym rynku. W perspektywie firmy jest ekspansja na rynek ogólnopolski, który jest już przez nią obsługiwany. Szacowane jest, że w perspektywie kolejnych kilku lat ok. 10 proc. warszawskich gospodarstw domowych będzie regularnie robić zakupy spożywcze online.

 
Finansowanie Frisco.pl wspiera MCI Capital i Eurocash. Choć spółka operuje w trudnym, kosztownym segmencie dostarczania produktów świeżych to dzięki swojemu modelowi biznesowemu oraz procesowi kompletacji, wzrost sprzedaży podnosi wskaźniki rentowności.

 
Spółkę czekają jeszcze w tej dekadzie jeszcze trzy kluczowe etapy rozwoju, które będą wspierane przez inwestorów. Pierwszy to przymiarki do rozbudowy magazynu, drugim jest wyraźne przebicie poziomu 150 mln zł sprzedaży i rozpoczęcie kampanii w innych polskich miastach. Trzecim etapem ma być debiut Amazona na rynku e-grocery. Jak pokazują przykłady Berlina czy Madrytu, wejście Amazona powoduje skokowy wzrost obrotów także u konkurencji.

 

 

źródło: http://handelextra.pl/artykuly/195988,frisco-pl-ma-coraz-wiecej-klientow

24.08.2017 Pobierz PDF