Portal Interaktywnie.com zlecił swoim specjalistom przygotowanie raportu „E-commerce 2015”, dotyczącego stanu tej branży oraz możliwości jej rozwoju. Oszacowano, że w nadchodzącym, 2016 roku wartość polskiego rynku e-commerce może wynieść nawet 38 miliardów złotych, czyli o 9 miliardów więcej niż prognozy dotyczące roku obecnego.
W raporcie specjaliści oceniają również między innymi, że właściciele e-sklepów nie powinni lekceważyć potęgi Big Data, która pozwoli w personalizacji poszczególnych składowych usług (np. pozyskiwanie i utrzymanie klienta za pomocą mailingu). Dodają też, że o ile kiedyś najważniejszym kryterium wyboru klienta była cena, o tyle dzisiaj na decyzję o zakupie w internecie składa się cały szereg czynników. Co ciekawe, przyciąganie klientów to niekoniecznie wojna cenowa jak to miało miejsce w poprzednich latach, ale rywalizacja na innych polach, takich jak jakość usługi, towaru czy opcje wysyłki.
Link do raportu: http://interaktywnie.com/download/113-raport-e-commerce-2015
W portfelu funduszy MCI znajduje się wiele spółek, działających w segmencie e-commerce m.in. Answear.com i Frisco.pl.