RB nr 37/2005 (20.10.2005)

Komisja Nadzoru Finasowego
Temat: Druga runda inwestycji w Hoopla.pl Sp. z o.o.
Podstawa prawna: § 5 ust. 1 pkt 1 RO oraz § 7 RO

Zarząd MCI Management SA informuje, że w dniu 19 października 2005 r. Fundusz objął 100 udziałów nowej emisji Hoopla.pl Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Nabyte udziały stanową w sumie 26,67% kapitału zakładowego spółki po podwyższeniu. Za nabyte udziały MCI Management SA zapłaciło 200.000 zł, czyli po 2.000 zł za każdy udział. Łączna wartość nominalna udziałów to 137.500 zł, czyli po 500 zł za każdy udział. Po objęciu udziałów nowej emisji MCI Management S.A. łącznie posiada 275 udziałów Hoopla.pl, co stanowi 73,33% kapitału zakładowego spółki po podwyższeniu.

Transakcja zawarta 19 października 2005 r. stanowi drugą transzę I rundy inwestycji w Hoopla.pl Sp. z o.o. Spółka wypełniła wszystkie warunki umowy inwestycyjnej uprawniające ją do zrealizowania tej transzy, co pozwoliło na przeprowadzenie doinwestowania zgodnie z planem.

Wartość przychodów Spółki po trzech kwartałach 2005 r. istotnie przewyższyła zaplanowany poziom – o blisko 40%. W czwartym kwartale, a w szczególności w okresie świątecznym, spodziewany jest dalszy dynamiczny wzrost sprzedaży. Tak dobre rezultaty sprzedaży wynikają z profesjonalnego zarządzania spółką oraz szybkiego i sprawnego rozwijania oferty produktowej. Spółka zyskuje coraz mocniejszą pozycję konkurencyjną dzięki wzrostowi zaufania klientów do marki Hoopla.pl oraz popularności portalu www.hoopla.pl. Należy także zaznaczyć, że Spółka ciągle poszerza ofertę produktową, nie tylko przedstawiając nowe modele urządzeń producentów już oferowanych, ale także wprowadzając do oferty nowe kategorie produktowe.
Środki uzyskane w wyniku zrealizowania drugiej transzy finansowania zostaną przeznaczone głównie na działania wizerunkowe oraz kampanie marketingowe planowane w okresie świątecznym. Środki te pozwolą także na rozwój platformy sprzedażowej oraz optymalizację technologii obsługi transakcji. Obejmuje ona m.in. rozwój call center obsługującego klientów w całej Polsce, a także modernizację systemów informatycznych Spółki.

Hoopla.pl Sp. z o.o. jest sklepem internetowym wyspecjalizowanym w sprzedaży sprzętu AGD, RTV i komputerowego. W przeciwieństwie do innych polskich sklepów internetowych oferuje bardzo szeroki asortyment wyrobów, począwszy od dużych produktów takich jak: lodówki, kuchenki, pralki, telewizory, a skończywszy na aparatach telefonicznych czy odtwarzaczach mp3. Hoopla.pl przekonuje klientów, że za pośrednictwem Internetu mogą kupić nie tylko małe przedmioty, ale również produkty większe, które dotychczas kupowali w specjalistycznych sklepach RTV, AGD. Podstawowym powodem do odwiedzin Hoopla.pl, oprócz oszczędności czasu i możliwości wyboru spośród szerokiej gamy produktów, jest również atrakcyjna cena. Przyjazny internetowy interfejs obsługi transakcji prowadzi klienta poprzez proces zakupu oraz automatyczne kalkuluje ceny transportu. Obsługa systemu jest prosta i intuicyjna. Klient może realizować transakcje wedle wybranej przez siebie opcji – przelew, płatność kartą, płatność za pobraniem itp.
Celem strategicznym Zarządu Hoopla.pl jest zdobycie pozycji lidera na rynku e-commerce w zakresie sprzedaży sprzętu RTV i AGD.

Zakupione aktywa stanowią ponad 20% kapitału zakładowego Hoopla.pl Sp. z o.o. i są traktowane jako aktywa o znacznej wartości.

Data publikacji raportu: 20/10/2005 15:30