RB nr 10/2005 (04.03.2005)

Komisja Nadzoru Finasowego
Temat: Kupno udziałów Clix Software Sp. z o.o.
Podstawa prawna: § 5 ust.1 pkt 1 RO oraz § 7 RO

Zarząd MCI Management S.A. informuje, że w dniu 3 marca 2005 r. zawarł umowę kupna 567 udziałów spółki Clix Software Sp. z o.o. od swojej spółki zależnej Process4E SA (MCI posiada 66,66% akcji tej spółki). Nabyte udziały stanowią w sumie 56,70% kapitału zakładowego Clix Software Sp. z o.o. Udziały zostały kupione przez MCI Management S.A. za kwotę 0,67 zł. Cena zakupu nie odzwierciedla wartości rynkowej spółki – jest ona uzasadniona listem intencyjnym podpisanym z potencjalnym inwestorem strategicznym Process4E SA .

W najbliższym czasie planowane jest dokapitalizowanie spółki w wysokości 650 tys. zł, w którym MCI Management S.A. będzie częściowo partycypować. Docelowo wielkość inwestycji MCI Management S.A. w Clix Software Sp. z o.o. będzie wynosiła 263 tys. zł i dawała 40% udziałów w spółce. Środki z dofinansowania będą przeznaczone przede wszystkim na rozwój spółki, jej ekspansję rynkową, promocję produktów oraz pokrycie zobowiązań związanych z zakupem licencji oprogramowania CRM.

MCI Management S.A. rozpoczyna inwestycję w spółkę, która jest już w fazie początkowego wzrostu – inkubacja i start tego projektu zostały z sukcesem zrealizowane przez Process4E SA w 2004 roku. Firma Clix Software Sp. z o.o. rozpoczęła działalność we wrześniu 2004 roku wprowadzając na rynek produkt o nazwie „OKAY CRM”. Już w pierwszym kwartale swojej działalności zdobył on ok. 15% udziału w rynku pod względem ilości sprzedanych licencji tego typu systemów w Polsce. Clix Software Sp. z o.o. planuje osiągnąć rentowność w 2006 r. – drugim pełnym roku działalności.

Przedmiotem działalności Clix Software Sp. z o.o. jest tworzenie i sprzedaż oprogramowania CRM (Customer Relationship Management) dla małych i średnich przedsiębiorstw. Pierwszy produkt w ofercie firmy to „pudełkowy CRM” o nazwie „OKAY CRM”. Jest to niezwykle łatwe w obsłudze narzędzie do zarządzania kontaktami z klientami. Jego zaletą jest niska cena zakupu, instalacja i konfiguracja nie wymaga kosztownych usług wdrożeniowych. Produkt mimo, że adresowany jest do sektora MSP, posiada bardzo szeroką funkcjonalność. W opinii spółki, OKAY CRM pozwala zaoszczędzić średnio ¼ czasu pracowników działów marketingu i sprzedaży, a inwestycja w OKAY CRM dla małej firmy zwraca się w przeciągu 1 – 2 miesięcy.

Zakupione aktywa stanowią ponad 20% kapitału zakładowego Clix Software Sp. z o.o. i są traktowane jako aktywa o znacznej wartości.

Data publikacji raportu: 04/03/2005 14:27