BETA VERSION

Aktualności

Fundusze MCI pozyskały w 2017 roku ponad 240 mln zł.

11.01.2018 Pobierz PDF

• W 2017 r. fundusze z Grupy MCI pozyskały ze sprzedaży aktywów i pokrewnych transakcji ponad 240 mln zł. To o 75 mln zł więcej niż wyniosły ich inwestycje.
• To był kolejny rok z wysokim wskaźnikiem rotacji portfela inwestycyjnego Funduszy potwierdzającym jego płynność.
• W 2018 roku spodziewane są dalsze transakcje sprzedaży aktywów.

Fundusze, których większościowym uczestnikiem jest MCI Capital SA (Fundusze MCI), mają bardzo zdywersyfikowane źródła pozyskiwania środków na swoją działalność. Obok wpływów z tytułu sprzedaży spółek portfelowych, są to także rekapitalizacje i dywidendy.

– Przeprowadzone transakcje sprzedaży są początkiem realizacji zysków z inwestycji dokonanych w latach poprzednich, która będzie kontynuowana w roku 2018. Zarządzający Funduszami prowadzą rozmowy w sprawie kilku transakcji sprzedaży – powiedziała Ewa Ogryczak, członek zarządu MCI Capital TFI.

W 2017 roku miały miejsce trzy istotne transakcje sprzedaży na kwotę ponad 110 mln zł. Zrealizowaliśmy pierwsze pełne wyjście z inwestycji w obszarze finansowania dłużnego udzielonego spółce Spearhead w wysokości 44,5 mln zł w funduszu MCI.CreditVentures. Drugą,  zrealizowana przez subfundusz MCI.EuroVentures,  sprzedaż części posiadanych akcji notowanej na giełdzie w Stambule spółki Index na kwotę ponad 36 mln zł. Trzecią, sprzedaż  akcje Wirtualnej Polski za kwotę ponad 31 mln zł.

Z tytułu rekapitalizacji spółek eCard/Dotpay i Naviexpert fundusze pozyskały  prawie 100 mln zł. Fundusze otrzymały także 14,4 mln zł dywidend.

Posiadany bufor płynności pozwala funduszom MCI szybko reagować gdy pojawiają się atrakcyjne projekty inwestycyjne. Przykładem takiej transakcji jest przejęcie węgierskiej spółki Netrisk w grudniu 2017 r. MCI.EuroVentures zapłacił za jej akcje 79 mln zł. Wcześniej za 37 mln zł dokupił akcje ATM.  W 2018 roku ten subfundusz, skupiający się na dojrzałych spółkach związanych z gospodarką cyfrową bądź też z potencjałem digitalizacji modelu biznesowego, powinien pozostać aktywny zarówno w obszarze sprzedaży obecnie posiadanych aktywów jak i nowych inwestycji.

11.01.2018 Pobierz PDF